וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פיוס? "אבו מאזן ומשעל דחו פגישתם בקהיר"

ניר יהב

19.6.2011 / 15:31

לפי גורמים פלסטיניים, מחלוקות קשות בין פתח לחמאס בנוגע לזהות ראש הממשלה הפלסטיני הבא, יצרו משבר שהוביל לדחיית פגישתם של אבו מאזן וחאלד משעל. האם הסכם הפיוס מתפוצץ?

הפיוס הולך ומתרחק? גורמים פלסטינים דיווחו היום (ראשון) כי הפגישה, שהייתה אמורה להיערך בקהיר ביום שלישי בין ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבין ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, נדחתה. בפגישה היו אמורים השניים להכריז על הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית החדשה. על פי הגורמים, בין פתח לחמאס מתנהלים מגעים כדי למצוא מועד חדש לפגישה.

לפי הדיווחים, הפגישה בין משעל לאבו מאזן נדחתה בשל מחלוקות קשות בין הצדדים סביב זהותו של ראש הממשלה הבא. יחד עם זאת, בחמאס הכחישו שהפגישה נדחתה: "לא ידוע לי שהפגישה ביום שלישי נדחתה", אמר בכיר חמאס סלאח ברדוויל, "לפי מה שידוע לי, מועד הפגישה נותר כפי שהוא ואנו מקווים שבמהלכה ייפתרו כל הסוגיות שנותרו תלויות בין הארגונים".

בכיר פתח אמין מקבול, המשמש כחבר בצוות המגעים לפיוס עם חמאס, הודה כי עדיין לא הושגה הסכמה על זהותו של ראש הממשלה הבא. "אנחנו ממשיכים לנהל התייעצויות בנושא", אמר. "אנו מקווים שיהיה ניתן להגיע להסכמה על זהות האדם שיעמוד בראש הממשלה. אנו פועלים למנות אדם שיהיה מקובל על העולם, על הקהילה הבינלאומית ועל המדינות התורמות".

לפני מספר ימים הודיע פתח כי מועמדו לתפקיד ראש הממשלה הבא הוא ראש הממשלה הפלסטינית המכהן, סלאם פיאד. ארגון חמאס הודיע מיד כי פיאד אינו מקובל עליו וכי בכוונתו להציע שמות של מועמדים אחרים. אבו מאזן ופתח מנסים לשכנע את חמאס להסכים למינויו של פיאד לתפקיד בטענה שהעולם יהיה מוכן לנהל מגעים עם ממשלה שפיאד יעמוד בראשותה, אולם בחמאס לא מוכנים לקבל את המינוי.

עוד באותו נושא:

חמאס נגד פיאד: "הוא לא יהיה ראש ממשלה"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully