וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם בין פתח לחמאס: ממשלה זמנית ועריכת בחירות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.4.2011 / 18:12

המודיעין המצרי הודיע כי הדיונים שנערכו בקהיר בין פתח לחמאס הובילו להבנות מלאות על כל נקודות המחלוקת שנידונו, כולל גיבוש הסדר ביניים שיוביל להקמת ממשלה זמנית וקיום בחירות

לאחר שנים ארוכות של פילוג ואיבה הדדית, גיבשו הערב (רביעי) פתח וחמאס הסכם על הקמת ממשלה זמנית. על פי הדיווחים מקהיר, שם נערכות שיחות הפיוס בין הארגונים, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, העומד בראש ארגון פתח, גיבש הסכם עם ארגון חמאס, לפיו תוקם ממשלה זמנית וייקבע תאריך לבחירות כלליות לנשיאות ולפרלמנט, בעוד שנה. על פי ההסכם, תקום ממשלת אחדות שתורכב מאישים עצמאיים וללא השתייכות פוליטית, אולם לא נמסר מי יעמוד בראשה.

המודיעין המצרי פרסם הודעה לפיה הדיונים שנערכו בין הפלגים בקהיר הובילו להבנות מלאות על כל נקודות המחלוקת שנידונו, כולל גיבוש הסדר ביניים, שצפוי לקבוע תאריך לבחירות. רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה כי פתח וחמאס חתמו על הסכם פיוס "בראשי תיבות". בכיר פתח עזאם אל-אחמד, שהשתתף בשיחות הפיוס בקהיר וחתם על ההסכם בראשי תיבות, אמר שהודעה רשמית בנושא תימסר הערב בשעה 21:00. מהצד של חמאס חתם על ההסכם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, שהגיע במיוחד מדמשק.

דוברו של אבו מאזן אישר כי נחתם הסכם בין תנועות הפתח וחמאס, לפיו ייערכו בחירות ברשות הפלסטינית בתוך כשנה. "שני הצדדים חתמו בראשי תיבות על הסכם", אמר דובר ממשלת חמאס בעזה, טאהר אל-נונו לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, "התגברנו על כל הנקודות השנויות במחלוקת". אל-נונו הוסיף כי קהיר תזמן בתוך זמן קצר את שני הצדדים לטקס חתימה על ההסכם. בכיר חמאס עיזת א-רישק אישר כי ממשלת מצרים צפויה לזמן בימים הקרובים את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ואת ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, על מנת שיחתמו על ההסכם הסופי בין הצדדים.

בשנים האחרונות מנסים חמאס ופתח לגבש הסכם פיוס פנים-פלסטיני, וזאת על רקע הקרע שנפער ביניהם בעקבות השתלטות חמאס על הרצועה. לפני מספר חודשים חתם ארגון פתח על טיוטת הסכם הפיוס שגיבשה מצרים, אולם חמאס סרב לעשות זאת. בימים האחרונים העריכו גורמים פלסטינים המקורבים לשיחות, שנערכו ביומיים האחרונים בקהיר, כי הצדדים מגלים רצינות רבה וכי הם צפויים לגבש הסכמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully