וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס נגד פיאד: "הוא לא יהיה ראש ממשלה"

ניר יהב

12.6.2011 / 12:06

תנועת החמאס הודיעה כי היא מתנגדת לכוונת הפתח להריץ את פיאד כמועמדה לתפקיד ראש הממשלה הזמני. דובר התנועה הבהיר כי בחירת ראש הממשלה תיעשה בהסכמת שני הצדדים

לאחר שגורמים בכירים בפתח אמרו לסוכנויות הידיעות כי ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד יהיה מועמד הארגון לראשות ממשלת האחדות, הודיע (ראשון) חמאס כי הוא מתנגד להצעה. הארגון הבהיר כי ההחלטה על מינוי ראש ממשלת האחדות חייבת להתקבל "בהסכמה ולא על ידי צד אחד בלבד".

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר כי החלטת הוועד המרכזי של פתח להציג את מועמדותו של פיאד לראשות ממשלת האחדות היא החלטה של פתח בלבד. "חמאס הודיע לפתח בפגישתם האחרונה כי הוא מתנגד למועמדותו של סלאם פיאד לראשות הממשלה החדשה שתקום. זהותו של ראש הממשלה הבא תתקבל בהסכמה", הוסיף.

גורם בכיר בפתח אמר הבוקר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוועד המרכזי של פתח החליט להציג את מועמדותו של פיאד לראשות ממשלת האחדות. פיאד, 59, הוא לא חבר בפתח אלא במפלגה שהקים בשם "הדרך השלישית".

באחרונה דווח כי יו"ר הרשות אבו מאזן מנסה לקדם את מועמדותו של פיאד לראשות הממשלה שתוקם וזאת על מנת שהעולם יוכל לנהל עם ממשלה זו מגעים.

בכיר חמאס אוסמה חמדאן גילה כי ארגונו הציע מספר מועמדים לתפקיד ראש ממשלת האחדות, כגון חבר הפרלמנט העצמאי ג'מאל חודרי, איש העסקים מאמון אבו שהלא, ראש מועצת המנהלים של קרן ההשקעות הפלסטינית מוחמד מוסטפא ואיש העסקים מאהר סנקרט. גם חמדאן הכחיש את הטענות לפיהן ארגונו הסכים למועמדותו של פיאד לתפקיד: "בעינינו, פיאד הוא לא האופציה הראויה להתמנות לתפקיד בשל סיבות חשובות רבות", אמר לעיתון 'פלסטין' המזוהה עם חמאס.

עוד על הפיוס הפלסטיני:
מדינאים לקלינטון: לשלב את חמאס בתהליך השלום
רה"מ: "הפיוס צריך להדאיג את כל השואפים לשלום"
נתניהו לרשות: לא ייתכן שלום איתנו ועם חמאס במקביל

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully