וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לחמאס: רק פיאד יגן על לגיטימיות הממשלה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.5.2011 / 8:37

לאחר שנראה היה כי סלאם פיאד יאבד את תפקידו כר"מ הרשות בעקבות הסכם הפיוס, פועל היו"ר להשארתו. אבו מאזן ינסה לשכנע את חמאס כי רק פיאד יגן על לגיטימיות הממשלה החדשה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן סבור כי האדם המתאים ביותר לכהן כראש ממשלת המומחים שצפויה לקום על ידי חמאס ופתח במסגרת הסכם הפיוס ביניהם הוא ראש הממשלה הנוכחי, סלאם פיאד - כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. העיתון דיווח כי למרות הסתייגותו של חמאס מפיאד, אבו מאזן ינסה לשכנע את חמאס להשאיר את פיאד בתפקיד כדי למנוע מישראל לפגוע בלגיטימיות של הממשלה הפלסטינית שתקום.

"אבו מאזן ינסה לשכנע עת חמאס שחשוב להשאיר את פיאד כראש הממשלה הבאה וזאת כדי למנוע כמה שאפשר מממשלת ישראל לנסות ולפגוע בלגיטימיות של אותה ממשלה וכדי להבטיח את המשך העברת הסיוע הכספי לרשות, שכן סיוע זה מאפשר לשלם את משכורותיהם של עשרות אלפי העובדים ברשות הפלסטינית", אמרו לעיתון גורמים המוגדרים 'מהימנים'.

לדברי הגורמים, "אם פיאד ימונה שוב לעמוד בראש הממשלה הבאה, הדבר עשוי לפוגג מעט את דרישתם של האירופאים והאמריקאים מהממשלה לדבוק בתנאי הקוורטט הקובעים כי על הממשלה להכיר בישראל, להתנער מטרור ולמלא אחר ההסכמים שנחתמו". עוד אמרו כי אבו מאזן גם ינסה לשכנע את חמאס לוותר על דרישתו למנות ראש ממשלה מרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully