וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "הפיוס צריך להדאיג את כל השואפים לשלום"

1.5.2011 / 10:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר את הקהילה הבינלאומית מהשלכות הסכם הפיוס המתגבש בין חמאס לפתח. "ההסכם צריך להדאיג לא רק את ישראל". שטייניץ: עצרנו העברת כספים לרשות

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: גדי וינסטוק)

"ההסכם שנחתם בראשי תיבות בין חמאס לפתח צריך להדאיג לא רק את מדינת ישראל, אלא את כל מי ששואף לראות שלום בין ישראל לפלסטינים בעולם", כך אמר הבוקר (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה, בהתייחסות נוספת להסכם הפיוס שצפוי להיחתם השבוע בין פתח לחמאס.

נתניהו הוסיף כי "שלום כזה ייתכן רק אם מישהו שרוצה לחיות לצדנו, ולא עם מי שרוצה להשמיד אותנו. ישראל היא מדינה שוחרת שלום, ואנו מושיטים את ידינו לשלום לכל שכנינו. מנגד, נעמוד איתן מול כל מי שרוצה לפגוע בנו. אעביר את המסר לבירות העולם, וקודם כל השבוע במהלך ביקורי בבריטניה ובפריז".

שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס גם הוא להסכם ואמר כי החליט לדחות את העברת הכספים לרשות הפלסטינית, עד שיובהר אם הכספים יועברו גם לחמאס. "חובת נטל ההוכחה היא על הרשות הפלסטינית ששום שקל שאנו מעבירים להם לא מגיע לחמאס ולגורמי טרור", אמר שטייניץ.

"ישראל צריכה להיערך למצב החדש. דברים שהיו תקפים במשך שנים צריכים להישקל מחדש", הוסיף שר ההסברה, יולי אדלשטיין. "כיוון שהכרזת המדינה הפלסטינית הינה צעד חד צדדי, עם צירוף חמאס לממשלת הרשות אסור לשבת ולחכות להתפתחויות. צריך שיהיה ברור שאי אפשר לעבור על זה לסדר היום". בנוסף, חזר אדלשטיין על דבריו שהביע בשבוע שעבר , לפיהם במידה ותוכרז מדינה פלסטינית באופן חד צדדי על ישראל יהיה לספח את ההתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully