וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: חשש מ"פיצוץ אלים" אם לא יימצא פתרון באו"ם

שר החוץ זו'פה הביע חשש מאירועים קשים ברקע הכרזת מדינה פלסטינית באו"ם, ובכינוס בניו יורק התריע שנותרו "ימים ספורים" להגיע לפתרון, שיאפשר את חידוש המו"מ. הערב ייפגש עם אבו מאז

צרפת מצטרפת להתרעות שנשמעו מצד בכירים במערכת הביטחון בישראל, ומזהירה מפני אירועים אלימים שעלולים ללוות את המהלך הפלסטיני באו"ם. שר החוץ הצרפתי, אלן ז'ופה, אמר בצהריים (שני) כי הוא חושש מפני "התפוצצות אלימה", אם לא ייפתר הסכסוך בין ישראל לפלסטינים.


המהלך הפלסטיני - כותרות אחרונות
בצה"ל מתכוננים לעימותים אלימים - גם ברשת
אבו מאזן בניו יורק: "לוחצים עלי לסגת מהמהלך"
צרפת יוזמת פסגת שלום, למרות התנגדות ארה"ב
הפלסטינים טוענים: הקוורטט אינו רציני בהצעותיו

שר החוץ של צרפת, אלן ז'ופה (משמאל), במסיבת עיתונאים יחד עם ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, סלאם פיאד, רמאללה, 2 ביוני 2011. רויטרס
ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד/רויטרס

בכינוס בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, אמר ז'ופה כי לא ניתן להותיר את הסטטוס קוו על כנו או לגונן עליו. שר החוץ הצרפתי אמר כי אין ברירה אלא לחדש את המשא ומתן בין הצדדים, ולדבריו, בכוונתו לעודד את חידוש המגעים בפגישתו הערב עם יו"ר הרשות הפלסטינית. אבו מאזן הגיע אמש לניו יורק, בראש משלחת פלסטינית רמת דרג שבכוונתה לקדם הכרזה על הקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

צרפת: צריך להימנע מעימות עקר, לא נותרו עוד ימים רבים

"אשאל את אבו מאזן מהי האסטרטגיה שלו", אמר ז'ופה, "האם ברצונו לפנות לעצרת הכללית של האו"ם - או למועצת הביטחון שלה?", הוסיף, בהמשך לדברים שנמסרו מפריז ביום שישי, לפיהם "חברות הקוורטט מעוניינות להימנע מעימות עקר באו"ם שלא יועיל לאיש". לדברי שר החוץ הצרפתי, שדבריו צוטטו בסוכנות הידיעות הצרפתית, יש להימנע "מעימות שכזה ויש למצוא פתרון מאוזן". ז'ופה העריך שלא נותרו אלא "שלושה או ארבעה ימים להגיע להסכמה בנושא".

פגישתם של נציגי הקוורטט הבוקר בניו יורק, במטרה להגיע לפשרה שתמנע את הטלת הווטו האמריקאי במועצת הביטחון על הצעת הפלסטינים, הסתיימה פעם נוספת ללא תוצאות. במסגרת הפשרה, הפלסטינים יזכו להכרה חלקית באו"ם, ובתמורה ישובו לשולחן המשא ומתן עם ישראל. במסגרת הדיון, ניסו חברות הקוורטט להגדיר את התנאים לפתיחת המשא ומתן מחדש ואת לוחות הזמנים. הצעה נוספת שעלתה לדיון במהלך הפגישה הייתה הבטחה אירופאית לפלסטינים לפיה יתמכו במדינה פלסטינית בעצרת הכללית שתתקיים בעוד שנה, בתנאי שלא יהיו תוצאות במשא ומתן מדיני שייפתח לאלתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully