וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך לעימותים אפשריים: "נעקוב בפייסבוק"

19.9.2011 / 2:16

בקהילת המודיעין הישראלית נערכים לקראת הפנייה הפלסטינית לאו"ם ומגבירים העירנות מחשש לאלימות בין פלסטינים ומתנחלים. בין היתר יבוצע מעקב אחרי בלוגרים פלסטינים וקבוצות פייסבוק

קהילת המודיעין הישראלית תיכנס למצב דריכות גבוהה לקראת הפנייה הפלסטינית המתוכננת לאו"ם, ותעקוב אחר הפגנות לא מתוכננות והיקפן דרך רשת האינטרנט בדגש על עדכונים ברשת הפייסבוק ובלוגרים פלסטינים מוכרים. גורם צבאי מפיקוד מרכז אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי אל מול מוקדי ההפגנות שידועים מראש צה"ל נערך בהתאם. עם זאת אין כוונה למנוע אירועי מחאה, למעט הפגנות אלימות שינסו לאיים על מוצבי צה"ל או יישובים ישראלים. הגורם הצבאי הוסיף כי "מאחר והמציאות במזרח התיכון הוכיחה כי הפגנות מציתים במהירות, אנחנו נדרשים לעקוב אחרי המידע הגלוי באינטרנט, בדגש על הרשתות החברתיות, כדי לגלות מה מתוכנן. ההבדל בין הפגנה אלימה ללא אלימה היא פלסטיני אחד שנהרג בטעות. זה החשש האמיתי".

נערכים לקראת הפנייה לאו"ם - כותרות אחרונות:
קול נדיר בחמאס: "לתמוך בפניית אבו מאזן לאו"ם"
נתניהו: "ניסיון הפלסטינים להתקבל כמדינה באו"ם ייכשל"
דיווח: ארה"ב איימה על הרשות בסנקציות אם תפנה לאו"ם
אבו מאזן ברמאללה: "נדרוש חברות מלאה באו"ם"

בנוסף לחשש מאירועים אלימים מהצד הפלסטיני, ישנו חשש מפעולות "תג מחיר" של פעילי ימין קיצוני העלולים "להבעיר את השטח". במערכת הביטחון טוענים, כי מאז החליט אלוף פיקוד מרכז אבי מזרחי, בהמלצתו של מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ניצן אלון, לחתום על צווי הרחקה ל-12 פעילי ימין מגזרת יצהר, נרשם שקט יחסי באזור, להוציא הפעולות שהגיעו אחרי פינוי מגרון.

"צווי ההרחקה הוכיחו את עצמם", אמר הערב קצין בכיר בפיקוד מרכז לוואלה! חדשות. "אנחנו נערכים לאירועים שלא ניתן לצפות אותם. הדריכות לא תרד אחרי יום חמישי כי ההערכה היא שהתסכול הפלסטיני עלול להתפרץ גם אחרי כמה שבועות". גורמים אחרים בפיקוד מרכז ביקשו להזכיר כי "חודש ספטמבר הוא רק מושג. יש להיערך להפרות סדר אלימות והסלמה גם בחודש אוקטובר".

ברמת השטח, צה"ל בסיוע כוחות משמר הגבול יתגבר את מוקדי החיכוך ברחבי הגדה המערבית ומשטרת ישראל תתגבר גם היא את כוחותיה באתרים רגישים. השב"כ מצידו צפוי להעלות את רמת הקשב גם ברצועת עזה ובצפון מחשש להסלמה בגזרות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully