וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "ניסיון הפלסטינים להתקבל כמדינה באו"ם ייכשל"

פנחס וולף

18.9.2011 / 11:02

לקראת נסיעתו לניו יורק הבהיר ראש הממשלה כי הוא סבור שהניסיון הפלסטיני ייכשל, משום שלא ייתקבל במועצת הביטחון. "בעצרת הכללית אפשר לקבוע גם שהשמש שוקעת במזרח"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בישיבת הממשלה לכוונת הרשות הפלסטינית לבקש הכרה מלאה כמדינה מהאו"ם ואמר כי מדובר בניסיון שייכשל. "על הפלסטינים להבין שחרף הניסיון הנוכחי שלהם לעקוף את המשא ומתן, הרצון שלהם להיות חברה קבועה באו"ם - היעד שהציבו לפני שנה והיעד שהציב אבו מאזן אתמול - ייכשל, כי עליו לעבור במועצת הביטחון, וזה לא יעבור".

יו"ר הרשות אמר בסוף השבוע בנאומו כי הרשות מתכוונת לבקש ממועצת הביטחון של האו"ם הכרה מלאה בה כחברה בארגון. לדבריו, "אנחנו הולכים לאו"ם כדי לדרוש הכרה בפלסטין כחברה מלאה. זו זכותנו הלגיטימית. כולנו מקווים להצליח במהלך הזה על מנת שנהיה חופשיים כמו יתר העמים בעולם ושנוכל להקים מדינה בגבולות 67', שבירתה ירושלים. המשא ומתן עם ישראל הגיע למבוי סתום. ממשלת ישראל מסרבת למלא אחר התחייבויותיה ואחר ההסכמים עליהם חתמה וממשיכה לבנות בהתנחלויות".

גם אתם חושבים שהניסיון הפלסטיני ייכשל? בואו לדבר על זה בפייסבוק

אבו מאזן נואם ברמאללה. רויטרס
"הם התעלמו מכל ההצעות שהעליתי בנאומיי בכנסת ובקונגרס". אבו מאזן/רויטרס

ראש הממשלה סיפר כי הוא צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק וכי בכוונתו לייצג את עמדת ישראל, שמתנגדת להכרה, בפני אובמה ובפני העצרת כולה, בה צפוי לנאום. "השבוע אצא לארצות הברית ואפגש עם אובמה ולאחר מכן אנאם בעצרת הכללית. חשוב שאצא כדי לייצג את האמת ואת העובדה שישראל רוצה בשלום ושהפלסטינים עושים הכל כדי לטרפד משא ומתן ישיר. הם התעלמו מכל ההצעות שהעליתי בנאומיי בכנסת ובקונגרס. הם התחמקו מלהיכנס למשא ומתן גם לאחר ההקפאה חסרת התקדים של עשרת החודשים".

עוד בנושא:
דיווח: ארה"ב איימה על הרשות בסנקציות אם תפנה לאו"ם
אבו מאזן ברמאללה: "נדרוש חברות מלאה באו"ם"
בכיר אש"ף בארה"ב: לא נסכים להותיר גושי התנחלויות
לשכת ראש הממשלה: "שלום לא משיגים בצעד חד צדדי"

באשר למשמעות הכרה מעצרת האו"ם, נתניהו טען כי מדובר בצעד חסר חשיבות: "לאו"ם יש גם פרלמנט - העצרת הכללית - וניתן להעביר שם כל החלטה, ניתן להעביר שם גם שהשמש שוקעת במזרח וזורחת במערב. אין לכך חשיבות. זהו איננו היעד המוצהר של הפלסטינים. גם שם יתכנו פעולות שונות מול ארצות הברית ומדינות חשובות באירופה ומחוצה לה. הנסיעה לאו"ם מטרתה כפולה - להבטיח שמהלך עוקף משא ומתן לא יצלח וייבלם במועצת הביטחון, לדבר בעצרת ולהציג את האמת שלנו: העובדה שאיננו זרים והזכויות שלנו הולכות 'רק' 4,000 שנים אחורה ויש לנו זכות לביטחון. אחרי שיתפזר העשן אני מקווה שהפלסטינים יתעשתו ויישבו למשא ומתן שיביא שלום לנו ולשכנינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully