וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: קטטה בין המשלחת הטורקית לאנשי האו"ם בעצרת

במהלך נאום אבו מאזן, שדרש הכרה בפלסטין, מאבטחי המשלחת הטורקית היכו את מאבטחי האו"ם שמנעו מהם להיכנס לאולם. מאבטחת אחת נפגעה בחזה, מאבטח אחר סדק צלעותיו. צפו בתיעוד לא רשמי

העצרת הכללית של האו"ם, שהתכנסה בסוף השבוע שעבר, משכה כותרות רבות. נאומיהם של מנהיגי העולם, בקשת הפלסטינים למועצת הביטחון שתכיר במדינתם העצמאית – כל אלה משכו את הכותרות העיקריות, אך מאחורי הקלעים, התרחש אירוע מעניין אחר, מוזר במיוחד. הצהובון האמריקני "ניו יורק פוסט" הציע היום גרסה נוספת לקטטה שהוצתה בין מאבטחים מטעם המשלחת הטורקית לבין מאבטחי האו"ם. על פי הגרסה הזו, צוות האבטחה של שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו, זעם לאחר שאנשי האבטחה של האומות המאוחדות לא התירו לו להיכנס לאולם העצרת, בזמן שיו"ר הרשות הפלסטינית, נאם בפניה. הטורקים הגיבו בזעם, והחלו "לדחוף, לצעוק ולהלום באנשי האבטחה". גורם ביטחוני אף סיפר ל"פוסט" כי מאבטח של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, השתתף אף הוא בתקיפה.

לקטטה היו השלכות קשות: קצינת ביטחון של האו"ם הוכתה בחזה, וסבלה מחבלות, וקצין בכיר אחר סבל מסדק בצלעותיו. "הם התנהגו כמו בריונים", אמר גורם ביטחוני באו"ם לעיתון "ניו יורק פוסט", "לאנשי האבטחה של האו"ם אסור להשיב באלימות, והצוות הטורקי נהנה מחסינות דיפלומטית, אותה הם ניצלו". גורם אחר סיפר כי מאבטח של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נכח אף הוא באירוע, ואף דחף בעצמו קצינת ביטחון של האו"ם.

באו"ם מיהרו לפתוח בחקירת האירוע, ואף השעו באופן זמני את המאבטחים שהיו מעורבים בתקרית. אלא שחבריהם מחו על העניין, והם הוחזרו מיידית לתפקידם, עוד בטרם הסתיימה החקירה. מרטין נסירסקי, דוברו של מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, אמר כי האחרון נפגש עם ארדואן, וכי "היו מספר אי הבנות בין אנשי האבטחה של האו"ם לאלה של המשלחת הטורקית, והן הובהרו".

עוד בנושא
ארדואן לאו”ם: ”להעניש את ישראל על יחסה לפלסטינים”
נתניהו באו”ם: ”קודם שלום - אחר כך מדינה”
אבו מאזן ביקש הכרה: ”על האו”ם להבטיח זכויותינו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully