וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מימשה את איומה: השגריר הישראלי יגורש

אחרי שישראל עמדה על סירובה להתנצל בגין אירועי המשט שעשה דרכו לעזה, טורקיה החליטה על שורת סנקציות על ישראל. ביניהן: גירוש השגריר עד יום רביעי והשעיית ההסכמים הביטחוניים

הסלמה ביחסים בין אנקרה לירושלים: שר החוץ של טורקיה אחמט דאווט אולו כינס בצהריים (שישי) מסיבת עיתונאים ובה הודיע למעשה כי השגריר הישראלי בארצו יגורש עד יום רביעי. דאווט אולו פירט את הסנקציות שבהן מתכוונת ארצו לנקוט, לאחר שישראל עמדה בסירובה להתנצל על אירועי המשט שעשה דרכו לעזה. במהלך מסיבת העיתונאים אמר דאווט אולו כי אנקרה החליטה "להוריד את דרג הייצוג בין ישראל לטורקיה ל'מזכיר שני'. לא נאפשר לנציג ישראלי מדרג גבוה יותר לכהן בטורקיה". על השגריר גבי לוי לעזוב את המדינה עד יום רביעי.

דאווט אולו הוסיף כי ארצו החליטה להשעות את כל ההסכמים הביטחוניים עם ישראל ושהיא לא מכירה במצור של ישראל על עזה. שר החוץ הטורקי גם אמר ש"ממשלת ישראל אחראית למצב, אין דרך חזרה אלא אם כן, ישראל תתאים את עצמה לדרישות טורקיה".

דאווט אולו שב מוקדם לטורקיה מביקורו בצרפת ומסר תגובתה של ארצו לדו"ח פאלמר בנושא המשט לעזה לפני שנה, שחלקים ממנו התפרסמו אמש ב"ניו יורק טיימס".

עוד על יחסי ישראל-טורקיה:
דו"ח פאלמר: "על ישראל להביע חרטה ולפצות הנפגעים"
דיווח: "טורקיה מאיימת לגרש את השגריר הישראלי"
טורקיה מציבה אולטימטום לישראל: "התנצלו עד מחר"

הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
"כוחות השייטת שעלו על סיפון הספינה נתקלו בהתנגדות מאורגנת ואלימה מצד קבוצת נוסעים". ספינת המרמרה/רויטרס

על פי הפרסום, דו"ח פאלמר מצא כי הסגר הימי הישראלי על עזה חוקי, לגיטימי וראוי, אך כי השימוש שעשתה ישראל בכוח לעצירת המשט הטורקי, היה מוגזם ולא אחראי.

הדו"ח, הצפוי להתפרסם היום, מצא עוד כי כוחות השייטת שעלו על סיפון הספינה המרכזית במשט, ה"מרמרה" נתקלו ב"התנגדות מאורגנת ואלימה מצד קבוצת נוסעים", ועל כן נאלצו להשתמש בכוח על מנת להגן על עצמם.

הדו"ח ממליץ כי ישראל תוציא "הצהרה בה תביע חרטה" וכי תשלם פיצויים על הנזק לנפגעים. אך טורקיה הצהירה כי לא תסתפק בהצהרת חרטה מצד ישראל וכי היא דורשת התנצלות מפורשת, פיצויים וסיום הסגר על עזה.


עדכון ראשון: 9:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully