וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מציבה אולטימטום לישראל: "התנצלו עד מחר"

שר החוץ אחמט דאווט אולו הציב לישראל 24 שעות להתנצל על הריגתם של תשעת נוסעי המרמרה, לקראת פרסומו הצפוי מחר של דו"ח פאלמר, אחרת תופעל נגדה "תכנית ב". ישראל עומדת בסירובה

טורקיה מאיימת להטיל עיצומים על ישראל, אם ירושלים לא תתנצל עד מחר (שישי) על אירועי המשט לעזה. כך אמר היום שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו, בראיון משותף לעיתונים "זמאן" ו"הורייט", לרגל פרסומו הצפוי מחר של דו"ח ועדת פאלמר. אתמול אמרו גורמים ביטחוניים בכירים לוואלה! חדשות כי ישראל החליטה סופית שלא תתנצל. כעת, לא ברור אם האולטימטום שהציבה טורקיה ישנה את דעת הגורמים המדיניים בירושלים.

שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט אולו. רויטרס
הציב אולטימום. דאוט אולו/רויטרס

דאווט אולו, שבא לפריז לדיון בנושא המהפכה בלוב, אמר כי טורקיה הסכימה כבר כמה פעמים לדחיית פרסום הדו"ח, משום שגילתה סבלנות כלפי ישראל. עם זאת, הבהיר השר כי אנקרה לא תסכים לדחייה נוספת, כפי שדורשת ישראל. דאווט אולו איים בנקיטת "תכנית ב'", כלשונו, במקרה שירושלים לא תתנצל על הריגתם של תשעה מנוסעי ספינת המרמרה, ואמר כי טורקיה תטיל עיצומים על ישראל. כמו כן, הוא דורש פיצויים למשפחות הנספים.

נתניהו עומד בסירובו להתנצל

פקידים בכירים באנקרה אמרו ל"זמאן" כי דאווט אולו יבוא מחר לטורקיה כדי להגיב על פרסום הדו"ח, אם תוכנו אכן יתפרסם כמתוכנן. השר היה אמור להמשיך מצרפת לפולין, אך שינה את תוכניותיו ברגע האחרון. לא ברור לאילו עיצומים מתכוון השר. ייתכן שמדובר בביטול כל החוזים הביטחוניים בין מדינתו לטורקיה, הנאמדים במאות מיליוני דולרים, ומעשירים את קופת התעשיות הצבאיות בארץ.

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הצהיר פעמים רבות, וחזר על דבריו לאחרונה, לפיהם לא יחול כל שיפור ביחסים בין ישראל למדינתו, עד שירושלים תתנצל על אירועי המשט, תפצה את משפחות ההרוגים ותסיר את הסגר מעל עזה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בפני וושינגטון שישראל אינה מוכנה עדיין להתנצל, למרות בקשותיה החוזרות של מזכירת המדינה הילרי קלינטון. לטענת נתניהו, הוא ממתין עם התנצלותו עד פרסום הדו"ח, או לדו"ח נוסף שיכין המזכיר הכללי באן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully