וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בירך את יהודי ארצו: "שנה טובה ופוריה"

למברכים לרגל ראש השנה הצטרף גם ראש ממשלת טורקיה שפרסם ברכה ליהודים בארצו והדגיש כי אמונות חיות בטורקיה זו לצד זו. "החגים והמועדים המיוחדים מוסיפים גוון רב לחיי הקהילה", כתב

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בירך את אזרחי ארצו היהודים החוגגים את ראש השנה. בהודעה שפרסמה לשכת התקשורת של ארדואן, נכתב כי "יש אמונות רבות ותרבויות שונות שחיו זו לצד זו במשך מאות שנים במדינתנו, והחגים והמועדים המיוחדים מוסיפים גוון רב לחיי הקהילה. אזרחינו מברכים אתכם מכל הלב ומאחלים לכם שנה בריאה ופוריה".

בעולם מברכים לראש השנה:
אובמה בברכה מוקלטת: "שנה טובה לעם היהודי"
אבו מאזן איחל לעם ישראל "שנה טובה" בעברית

כלפי ישראל, ארדואן פחות מפוייס. מוקדם יותר השבוע התייחס ראש ממשלת טורקיה, לבקשת הפלסטינים מהאו"ם להכיר בהם כמדינה. בראיון שהתפרסם לשבועון האמריקאי "טיים", הביע ארדואן קריאה ל"כל האנושות" בעניין. "באמצעות ה'טיים' אני רוצה לפנות בקריאה לכל האנושות: הפלסטינים שם כדי להישאר. הם לא שם כדי שיגנו אותם וכדי להיאבק ב'בית סוהר פתוח'", אמר ארדואן והוסיף כי "ישראל לא יכולה להמשיך עוד ביחס הזה". עוד אמר ראש הממשלה הטורקי כי מי שמתייחס לדרישות הפלסטינים להכיר בהם כמדינה באופן שלילי "לעולם לא יוכל להסדיר את נימוקיו לכך בראי ההיסטוריה".

קולות פייסניים יותר נשמעו מכיוון הרשות הפלסטינית. על רקע המתיחות בין ישראל לפלסטינים נוכח אישור חידוש הבנייה בגילה, התקשר אתמול יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ערב ראש השנה לנשיא המדינה, שמעון פרס, ואיחל לו ולאזרחי ישראל שנה טובה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית. "אני מבקש לאחל שנה טובה וחג ראש השנה שמח לך", אמר אבו מאזן בעברית, "למשפחתך ולעם בישראל."

ביום ראשון פרסם גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ברכה לעם היהודי. "כשעונת החגים מגיעה, אנחנו מסתכלים אחורה על כל הרגעים בשנה האחרונה שנתנו לנו סיבות לתקווה", אמר אובמה בהודעה מוקלטת. "מסביב לעולם, יש דור חשד שדורש את זכויותיו הבסיסיות. כאן בארצות הברית, ענינו לאתגרים העומדים בפנינו, תוך התמקדות במה שחשוב באמת – חברות, משפחה, וחברה".

עדכון ראשון: 20:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully