וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן איחל לעם ישראל "שנה טובה" בעברית

ניר יהב

28.9.2011 / 13:30

יממה לאחר ההודעה על חידוש הבנייה בשכונת גילה, שעוררה גל גינויים מצד הרשות הפלסטינית, התקשר אבו מאזן לנשיא ואיחל לו שנה טובה בעברית. פרס הודה לו ויחל לסיום הסכסוך

על רקע המתיחות בין ישראל לפלסטינים נוכח אישור חידוש הבנייה בגילה, התקשר היום (רביעי) יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ערב ראש השנה לנשיא המדינה, שמעון פרס, ואיחל לו ולאזרחי ישראל שנה טובה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית. "אני מבקש לאחל שנה טובה וחג ראש השנה שמח לך", אמר אבו מאזן בעברית, "למשפחתך ולעם בישראל."

הנשיא פרס הודה ליו"ר הרשות על שיחת הטלפון ואיחל שתהיה זו שנה טובה גם לעם הפלסטיני. "שני העמים צריכים לבחון כיצד ניתן להתגבר על המשבר ולהוביל לפתרון של שלום. אני מודה לך על ברכת החג ומאחל לעם הפלסטיני שנה טובה, שנת שלום וקץ לסכסוך", אמר פרס.

אתמול, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים הקמת 1,100 יחידות דיור במורדות הדרומיים בשכונת גילה בירושלים, שמעבר לקו הירוק. התכנית, שיזמה הרשות לפיתוח ירושלים, כוללת בנייה של 20% יחידות דיור קטנות, בהתאם להנחיית שר הפנים, אלי ישי, ובנוסף בניית טיילת, שטחים פתוחים, מבני ציבור, בית ספר ואזור מסחרי.

בתגובה לכך, גינתה הממשלה הפלסטינית את ההחלטה. "ישראל ממשיכה להציב מכשולים בפני תהליך השלום. ההתנחלויות הן פעולה חד-צדדית", אמר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה. גורמים נוספים ברשות הפלסטינית אף תקפו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמרו כי "נתניהו טוען שאסור שיתבצעו צעדים חד-צדדיים, אבל אין דבר יותר חד-צדדי מאשר בנייה של יחידות דיור בשטח פלסטיני. נתניהו אמר לאו"ם שהוא בא לומר את האמת, אבל ההחלטה הזו היא זו שמספרת את האמת".

עוד בנושא:
שרי השמינייה נוטים לתמוך בחידוש המשא ומתן
"אבו מאזן העביר עמדות בכתב - נתניהו התעלם"
אבו מאזן שב לרמאללה: "נישאר על האדמה הזאת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully