וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בברכה מוקלטת: "שנה טובה לעם היהודי"

במסר מוקלט איחל נשיא ארצות הברית שנה טובה ומתוקה לכל העם היהודי, וחזר על מחויבתו לקשר עם ישראל: "נמשיך לעמוד לצדה, אי אפשר לערער את הקשר בינינו"

ברכה מעבר לים: לקראת ראש השנה, פרסם הערב (ראשון) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ברכה לעם היהודי. "כשעונת החגים מגיעה, אנחנו מסתכלים אחורה על כל הרגעים בשנה האחרונה שנתנו לנו סיבות לתקווה", אמר אובמה בהודעה מוקלטת. "מסביב לעולם, יש דור חשד שדורש את זכויותיו הבסיסיות. כאן בארצות הברית, ענינו לאתגרים העומדים בפנינו, תוך התמקדות במה שחשוב באמת – חברות, משפחה, וחברה".

אובמה התייחס בדבריו גם למשבר הכלכלי, והוסיף כי "יותר מדי מחברינו ושכנינו נאלצו להתמודד השנה עם מיתון כלכלי חמור. ומעבר לגבולותינו, רבים מידידינו הקרובים, בהם ישראל, מתמודדים עם עתיד לא ברור". אובמה ציין כי בשל כך, הממשל האמריקני עשה כל שביכולתו כדי לקדם את הצמיחה בארצו, ואת השלום והביטחון ברחבי העולם – לרבות חיזוק הקשר עם ישראל. "אנחנו לא יודעים מה תביא השנה החדשה, אבל אנחנו יודעים שישראל תמשיך לעמוד לצד ישראל, כי את הקשר בין המדינות לא ניתן לערער".

"כמו שהמסורת היהודית מלמדת אותנו", סיכם הנשיא, "ייתכן ולא נוכל להשלים את המלאכה – אבל אנחנו חייבים להמשיך ולנסות. ברוח זו, אני ומישל מאחלים לכם, למשפחותיכם, ולכל מי שחוגג את ראש השנה – שנה מתוקה ומלאה בבריאות, שמחה ושלום".

למרות שהדברים מכוונים בין היתר לישראל, ברור שאובמה מנסה לחזר אחר הקול היהודי, שלתמיכתו הוא נדרש כדי שיוכל להיבחר מחדש לתפקידו ב-2012. על פי סקרי דעת הקהל האחרונים במדינה, אובמה זוכה לתמיכה נמוכה ביותר מצד היהודים בארצות הברית, ונמוכה משמעותית מזו שזכה לה כשנבחר לראשונה לתפקיד ב-2008.

עוד בנושא
סיפוק בלשכת נתניהו: ”אובמה מבין חשיבות ישראל”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully