וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפוק בלשכת נתניהו: "אובמה מבין חשיבות ישראל"

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

21.9.2011 / 20:47

בסביבת ראש הממשלה האזינו לנאום נשיא ארה"ב בקשב רב והביעו סיפוק מהחזרה של אובמה על מחויבות וושינגטון לביטחון ישראל. ברשות הפלסטינית מאוכזבים: "ציפינו לשמוע משהו אחר"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הביעו הערב (רביעי) סיפוק רב מנאומו האוהד של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בעצרת הכללית של האו"ם. מנגד, ברשות הפלסטינית נרשמה אכזבה מכך שהנשיא האמריקאי דן בהרחבה ב"אביב הערבי", אך הדגיש את מחויבותה של וושינגטון לביטחון ישראל, לכאורה על חשבון העצמאות של העם הפלסטיני. בתום הפגישה בין נתניהו לאובמה שארכה למעלה משעה ובמהלכה הודה ראש הממשלה לנשיא האמריקאי, מסרו מלשכת נתניהו, כי "ארצות הברית מבינה היטב את חשיבות ישראל באזור". שגריר ישראל בוושינגטון, מייקל אורן, שנכח בפגישה בין שני המנהיגים סיפר כי הם נפרדו בלחיצת יד בתום "פגישה חמה".

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות:
נאום אובמה באו"ם: "שלום לא יושג דרך החלטות באו"ם"
ליברמן על המהלך הפלסטיני: "לא תהיה הצבעה"
נתניהו לאובמה: "תודה על עמידתך לצד ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאזין לנאומו של ברק אובמה, עצרת האו"ם, ניו יורק, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
המשלחת הפלסטינית באו"ם בזמן נאום אובמה, הערב/רויטרס

ראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה, יועז הנדל, סיפר שנתניהו לא צפה בנאומו של אובמה שכן הוא נועד באותה השעה עם נשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס, אולם בצאתו קיבל את נוסח הנאום המלא של נשיא ארצות הברית, קרא את החלקים הנוגעים לישראל והביע סיפוק מהדברים. הנדל הסביר כי עבור ישראל, העצרת הכללית של האו"ם היא "מקום עוין", אולם העריך כי "יש הבנה שישראל היא אי של יציבות בעידן של כאוס. חשיבות ישראל והשלום מובנת לנשיא ולציבור האמריקאי הרחב". בנוגע לכוונת הפלסטינים לבקש הכרה גם ממועצת הביטחון של האו"ם, אמר הנדל כי "יש הבנה רבה לטרפוד המהלך, שאינו טוב לישראל או לעולם הרחב – ובעיקר לא לפלסטינים". הנדל גם התייחס לתגובת ישראל למהלך הפלסטיני והבהיר כי "כל האופציות על השולחן".

בצד הפלסטיני, כאמור, התאכזבו מנאום הנשיא אובמה. חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני וחבר המשלחת הפלסטינית לאו"ם, יאסר עבד רבו, אמר לכתבים הפלסטינים בתום הנאום כי קיים פער בין דברי השבח שחילק נשיא ארצות הברית לעמי ערב הנאבקים למען חירותם לבין הקריאה למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. "ציפינו לשמוע ממנו שהחירות של העם הפלסטיני היא המפתח המרכזי של האביב הערבי ושל החירות שצריכה לכלול את כל מדינות האזור", אמר בדברים שצוטטו בסוכנות הידיעות "מען".

"המשא ומתן הוא דרך חשובה כדי להגיע למטרה זו, אולם המשא ומתן חייב להתבסס על עקרונות ברורים, שהם הפסקת הבנייה בהתנחלויות", הוסיף עבד רבו. "הניסיון הוכיח לנו שהמשא ומתן עם ישראל אינו רציני. הגענו לאו"ם כדי לקרוא להתערבות בינלאומית למען הצבת יסודות לתהליך השלום. מדיניות ההתחמקות חייבת להיפסק מיידית. כולנו מצפים לראות את העולם ואת ארצות הברית מביעים עמדה זו לאחר נאום אובמה ולמרות נאום אובמה". גם נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, התייחס לנאום ומסר כי הפלסטינים "מוכנים לשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל אם זו תסכים להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותכיר בגבולות 67' כבסיס למשא ומתן".

ניר יהב השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully