וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאובמה: "תודה על עמידתך לצד ישראל"

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

21.9.2011 / 18:08

בתום נאומו באו"ם, בו טען כי לארה"ב מחויבות עמוקה לביטחון ישראל, נפגש הנשיא האמריקאי עם ראש הממשלה. נתניהו הודה לאובמה על נאומו ואמר כי הוא מקווה שמדינות נוספות ילכו בדרכו

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשו הערב (רביעי) בניו יורק בתום נאומו של אובמה בפתח העצרת הכללית של האו"ם.

המהלך הפלסטיני באו"ם - כותרות אחרונות
הדרמה המדינית באו"ם: לוח הזמנים המלא
לבקשת ברק: ניגריה תימנע מהצבעה על פלסטין
גבון: עדיין לא החלטנו אם לתמוך בבקשת הפלסטינים
אבו מאזן לבאן: ממשיך בתכנית לקבל הכרה מהאו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים עם נשיא ארה"ב ברק אובמה, ניו יורק, 21 בספטמבר 2011. רויטרס
"לא ניתן לכפות שלום על הצדדים". אובמה ונתניהו, הערב/רויטרס

בפתח הפגישה, התייחס אובמה למשא ומתן בין ישראל והפלסטינים ואמר כי "לא ניתן לכפות שלום על הצדדים. הוא חייב להיות תוצאה של משא ומתן. על הישראלים והפלסטינים לשבת יחדיו ולעבוד על הפערים האלה, לעשות מאמץ גדול מאוד להגיע לשתי מדינות שחיות זו לצד זו בשלום ובביטחון. ההתרחשויות באזור מבהירות לנו כמה שלום יכול להיות שברירי. זה כבוד גדול שראש הממשלה כאן".

נתניהו מצדו הודה לאובמה על נאומו באו"ם ואמר: "אני רוצה להודות לך אדוני הנשיא על עמידתך לצד ישראל. על ישראל והפלסטינים לשבת יחדיו ולדון בנושאי הליבה. זו הדרך היחידה להגיע לשלום יציב. ניסיון לבקש חברות באו"ם לא יצלח. אני חושב שהפלסטינים מנסים להשיג מדינה מהקהילה הבינלאומית, אבל הם לא מוכנים לשלום עם ישראל. אנו מתנגדים לקיצורי דרך בשלום. אני רוצה להודות לך ולקוות שאחרים ילכו בדרכך".

קודם לכן התייחס אובמה בנאומו לכוונת הפלסטינים לפנות לאו"ם בבקשה להכיר בעצמאותם. "שלום לא יגיע על ידי החלטות של האו"ם, אלא דרך משא ומתן", אמר הנשיא האמריקני. אובמה חזר על עמדות הצדדים וסיפר על התקווה שהביע בעצרת האו"ם בשנה שעברה שהשנה תהיה מדינה פלסטינית עצמאית. "ישראל צריכה לקבל ערבויות ביטחוניות, הפלסטינים צריכים לדעת מה גבולות המדינה שלהם. אני מבטיח לכם שהשאלה היא לא המטרה אליה אנחנו שואפים, אלא כיצד נגיע אליה. אין קיצורי דרך, שלום זו עבודה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully