וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבון: עדיין לא החלטנו אם לתמוך בבקשת הפלסטינים

אחת מעשר החברות המתחלפות במועצת הביטחון של האו"ם לא גיבשה דעה בנוגע לבקשת הפלסטינים לקבל הכרה למדינה. שר החוץ הבריטי: "הקוורטט לא קידם הצהרה שתמנע עימות"

למרות שהפלסטינים לא מוכנים לסגת מכוונתם לבקש הכרה מהאו"ם, הודיעה הערב (שלישי) גבון, אחת מעשר המדינות המתחלפות במועצת הביטחון, כי עדיין לא החליטה אם לקבל את בקשת הפלסטינים. בשיחת טלפון לסוכנות הידיעות AP, אמרה לור אולגה ג'ונז'ו, המשמשת כראש המטה של נשיא גבון עלי בונגו, כי "טרם החלטנו בעניין. בנקודת זמן זו, אנו לא יכולים לצפות אם תהיה תמיכה בהכרה במדינה פלסטינית או אי-הכרה".

הפלסטינים רוצים מדינה - כותרות אחרונות:

נתניהו: הסדר חפוז או חד-צדדי יגרור טילים על כל הארץ
פרי: לסגור משרדי הרשות בארה"ב אם תוכרז מדינה
אבו מאזן לבאן: ממשיך בתכנית לקבל הכרה מהאו"ם

בתוך כך, שר החוץ של בריטניה ויליאם הייג, הודיע הערב כי הקוורטט לא התקדם בדיונים שעוסקים בהצהרה משותפת, העשויה למנוע עימות בין ישראל לפלסטינים. בשיחה עם כתבים בניו יורק ציין הייג כי "מטרת הרביעייה הבינלאומית היא להביא את שני הצדדים לשולחן המשא ומתן". הדברים נאמרו לפני פגישתו של שר החוץ הבריטי עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

מוקדם יותר הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הסדר חפוז או חד-צדדי יגרור טילים על כל הארץ". ערב צאתו לעצרת הכללית של האו"ם, אמר נתניהו בכנס לכבוד השנה החדשה עם חברי סיעת הליכוד וראשי רשויות של המפלגה כי "אני יוצא לנו יורק להיפגש עם אובמה ולשאת דברים בעצרת הכללית. אנחנו יודעים שהאזור והעולם עוברים טלטלה גדולה ואנחנו מחויבים לשמור על האינטרסים שלנו ובאותה עת לנסות לקדם את תהליך השלום. זה לא תהליך קל. נעשה אותו ואוכל לעשות אותו כי אני נהנה מהתמיכה של החברים כאן. אני שואב הרבה כוח מכם, מהשרים, מהח"כים, מראשי הערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully