וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הסדר חפוז או חד-צדדי יגרור טילים על כל הארץ

פנחס וולף

20.9.2011 / 18:28

עם צאתו לעצרת הכללית של האו"ם, הבטיח נתניהו כי ממשלתו מחויבת לשמור על האינטרסים של ישראל. לפעילי הליכוד אמר: "קבלת הפנים כאן חמה יותר ממה שאקבל שם"

גדעון צנטנר

(צילם: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: טל רזניק)

ערב צאתו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, השתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה עם חברי סיעת הליכוד וראשי רשויות של המפלגה. בכנס שהתקיים הערב (שלישי) במשכן הכנסת אמר נתניהו כי "אני יוצא לנו יורק להיפגש עם אובמה ולשאת דברים בעצרת הכללית. אנחנו יודעים שהאזור והעולם עוברים טלטלה גדולה ואנחנו מחויבים לשמור על האינטרסים שלנו ובאותה עת לנסות לקדם את תהליך השלום. זה לא תהליך קל. נעשה אותו ואוכל לעשות אותו כי אני נהנה מהתמיכה של החברים כאן. אני שואב הרבה כוח מכם, מהשרים, מהח"כים, מראשי הערים".

מה צריך נתניהו להגיד בנאומו באו"ם? בואו לייעץ לו בפייסבוק

הפלסטינים רוצים מדינה - כותרות אחרונות:

הגזרה מתחממת: מתנחלים ופלסטינים התעמתו בגדה
אבו מאזן לבאן: ממשיך בתכנית לקבל הכרה מהאו"ם
אבו מאזן לנתניהו: אין טעם להיפגש ללא הצעה מוחשית

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית של חברי סיעת הליכוד, ספטמבר 2011. מגד גוזני
"הרבה יותר קל לא לעמוד ולהיכנע ללחצים ולזכות לתשואות העולם על ידי ויתורים מפליגים שאנחנו נותנים ואחר כך אנחנו יודעים עם מה אנחנו נשארים". נתניהו/מגד גוזני

נתניהו הוסיף כי "אני יודע שקבלת הפנים שאני מקבל כאן יותר חמה ממה שאקבל שם, ודווקא בגלל זה חשוב ללכת לשם ולייצג את העם שלנו, עם שרוצה בשלום ומותקף פעם אחר פעם על ידי אלה המתנגדים לעצמם קיומו. הושטתי יד לשלום ליו"ר הרשות הפלסטינית גם אתמול. אמרתי שהדרך עוברת דרך משא ומתן ישיר. אני חושב שבסופו של דבר נגיע לשם. גם הפלסטינים צריכים להגיע לשם, וזה משקף הסכמה רחבה על ידי רובו הגדול של עם ישראל".

בהתייחסו לדרישה הישראלית אמר נתניהו כי "הצענו נתיב להשגת הסכם אבל קודם כל צריך להתחיל במשא ומתן, והפלסטינים נמנעו מלעשות כך עד כה. יש הכרה הולכת וגוברת בעולם על הצורך לפתור את הבעיות השונות הכרוכות בהשגת שלום. איננו רוצים פיסת נייר. אנחנו רוצים שלום אמיתי עם סידורי ביטחון שיחזיק מעמד ולא ייפרם עוד טרם חתימתו".

עוד אמר ראש הממשלה כי "הדברים הללו דורשים עמידה על האינטרסים שלנו. הרבה יותר קל לא לעמוד ולהיכנע ללחצים ולזכות לתשואות העולם על ידי ויתורים מפליגים שאנחנו נותנים ואחר כך אנחנו יודעים עם מה אנחנו נשארים. הסכמה של הסדר חפוז או חד-צדדי הוא לא רק טילים על הצפון והדרום אלא על כל הארץ. אנחנו נחושים לעמוד על האינטרסים שלנו. אני עושה זאת כשאני יודע שיש לי תמיכה מהבית הזה, בית פטריוטי שלא מחביא את האמת".

על הנעשה בימים אלה בעולם הערבי אמר נתניהו כי "לא בהכל אנחנו שולטים. אנחנו שולטים במעט מאוד. איננו שולטים במה שקורה בטוניס, בלוב, במצרים, בתימן. אנחנו כן מעוניינים בתהליך מושכל ואחראי עם שכנינו הפלסטינים כדי לחיות בדו-קיום, בשלום".

לבני: "קדימה תתמוך במשא ומתן"

יושבת ראש האופוזיציה ציפי לבני שוחחה עם נתניהו לקראת נסיעתו לניו יורק ואמרה לו: "נסיעתך היא קריטית לעתידה של ישראל. כל מהלך באו"ם מסכן את האינטרסים הביטחוניים הלאומיים של ישראל ועדיין ניתן למנוע זאת. אני יודעת שזה עוד לא מאוחר מדי". לדבריה, "פתיחת משא ומתן מדיני אמיתי תמנע את המהלך הצפוי באו"ם ותשרת את האינטרסים הלאומיים של ישראל שהולכים ונשחקים. אם תפתח משא ומתן עם הפלסטינים קדימה תתמוך בך".

ח"כ אופיר אקוניס נתן לנתניהו רסיס מהגראד ממנו נהרג בחודש שעבר יוסי שושן בבאר שבע והציע לו להציג בעולם את הרסיס. לדבריו, יש "להמחיש לעולם כולו מהי התוצאה של צעדים חד צדדיים בישראל". אקוניס המשיך ותקף את פלסטינים: "לא ההתנחלויות הן מכשול לשלום, הפלסטינים הם מכשול לשלום".

שר החינוך גדעון סער תקף את האופוזיציה ואמר "אני מציע לאופוזיציה לגלותץ מידה של אחריות לאומית. בדיוק כפי שגילינו בק'דנציה הקודמת". שרת התרבות והספורט, לימור לבנת התייחסה למדינות ערב ואמרה כי "דיברו על אביב העמים הערבי. כעת כל נושא הדמוקרטיזציה מתגלה כאשליה רוב המדינות מתחילות להבין שאביב העמים הופך להיות סתיו עם רעמים וברקים".

חברת הכנסת ציפי חוטובלי אמרה כי "שני שליש מהציבור בישראל תומך בהחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון. הנאום יכול להיות הזדמנות לצעדים בכיוון זה ולא רק למילים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully