וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן פרץ בבכי בהלוויית אמו באיסטנבול

ראש ממשלת טורקיה ליווה את אמו טנזיל בדרכה האחרונה, לאחר שהלכה לעולמה ביום שישי בגיל 88. בהלווייתה נכחו בכירים מדיניים מאנקרה, בהם גם הנשיא טורקי, עבדוללה גול

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, לא הצליח לעצור אתמול (שבת) את הדמעות כאשר אמו, טנזיל ארדואן, שהלכה לעולמה בבוקר יום שישי בגיל 88, הובאה למנוחות באיסטנבול. ארדואן, שחיבה עמוקה שררה בין לבין אמו המנוחה, תועד במהלך ההלוויה כשהוא מזיל דמעות על קברה של אמו. בהלוויתה נכחו גם נשיא טורקיה, עבדוללה גול, חברים בפרלמנט הטורקי ובכירים מדיניים נוספים.

ארדואן האם מתה, כאמור, בבוקר יום שישי בבית החולים "מדיפול" באיסטנבול, בו אושפזה במשך כשבוע לאחר שסבלה מדלקת בכיס המרה, כאבי בטן וחום גבוה. ב-1 באוקטובר היא עברה ניתוח לכריתת כיס המרה, וביום שישי חלה הידרדרות במצבה. רבים ממנהיגי העולם התקשרו בסוף השבוע לראש הממשלה הטורקי והביעו את תנחומיהם על מות אמו. בין המנהיגים שהשתתפו בצערו של ארדואן, היו נשיא ארצות הברית ברק אובמה, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וסגן נשיא עירק, טריק אל-חשימי. מנהיגים נוספים שהעבירו הודעת ניחומים לארדואן היו נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב, ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין, ראש ממשלת יוון ג'ורג' פפנדראו, ואף נשיא סוריה, בשאר אסד.

גם במסגד המרכזי שבבירת סומליה, מוגדישו, התפללו לעילוי נשמתה של ארדואן. "אנו חולקים את צערו של ראש הממשלה ארדואן", אמר השר הסומלי לענייני משפטים ודת, אחמד גבוב, בשיחה עם סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה", "אנו שולחים אליו את תנחומינו ושהאל ישמור את אמו בגן עדן".

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, נושא את הארון של אמו, טנזיל. בבית הקברות של איסטנבול, אוקטובר 2011. Osman Orsal, רויטרס
לא הצליח לעצור את הדמעות. ארדואן בהלוויית אמו/רויטרס, Osman Orsal

בעקבות מותה של אמו, ביטל ארדואן את ביקורו המתוכנן במחוז התאי. מדובר בכמעט מובלעת בסוריה, שבה נערך בימים אלה תרגיל רחב היקף של הצבא הטורקי, שמעורר מתיחות רבה עם דמשק, ברקע הצהרות מתגרות שנשמעו מארדואן בתקופה האחרונה - ומסרים מרגיעים מנגד שנשמעו מפיו של הנשיא עבדוללה גול.

ארדואן, שביקר בדרום אפריקה בשבוע שעבר, אמר כי בעת שיבקר בהתאי, ויסקור את חיילי השריון המשתתפים בתמרון במחוז, יודיע על סנקציות נגד הנשיא הסורי בשאר אסד. טרם נקבע מועד חדש לביקורו של ארדואן במקום, ולא ברור מה יעלה בגורל ההכרזה, בשל תקופת האבל שבה הוא נתון. אם תידחה ההודעה בדבר סנקציות או ש"תואצל" לידיו של שר החוץ דאווט אולו, למשל, ייתכן שתהיה לה משמעות דרמטית פחות, בשלב הראשון לפחות.

עוד על ראש ממשלת טורקיה:
אבל בטורקיה: אמו של ארדואן הלכה לעולמה
ארדואן עולה להתקפה: ”נטיל עיצומים על סוריה”
ארדואן: ישראל מאיימת בנשק גרעיני על שכנותיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully