וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבל בטורקיה: אמו של ארדואן הלכה לעולמה

טנזיל ארדואן, בת 83, סבלה מבעיות בריאותיות רבות. בשל מותה, ביטל ראש הממשלה הטורקי את השתתפותו בתרגיל הצבאי הנערך בגבול עם סוריה, שבו היה אמור להכריז על סנקציות נגד אסד

כלי תקשורת רבים בטורקיה סיקרו הבוקר בכותרות הראשיות שלהם (שישי) את מותה של טנזיל ארדואן, אמו בת ה-83 של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. פרט לאבל שפקד את משפחתו של ראש הממשלה, למותה של האם עלולה להיות גם השלכה פוליטית מסוימת, שכן ארדואן היה אמור להגיע לביקור מתקושר בתרגיל צבאי שנערך בימים אלה בגבול עם סוריה – ביקור שהיה אמור לעורר מתיחות רבה.

האם, טנזיל ארדואן, סבלה מבעיות בריאותיות במשך זמן רב, ובימים האחרונים היה עברה ניתוח לתיקון כיב בכיס המרה, ואושפזה לאחר מכן בבית החולים באיסטנבול. כשנודע לראש הממשלה ארדואן על ההידרדרות במצבה של האם, הוא ובני משפחתו הוזעקו לבית החולים. בשנים האחרונות הופצו בכלי התקשורת בטורקיה צילומים רבים של השניים כשהם חבוקים, וניכר שבין השניים שררה חיבה רבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטורקיה הופצו תמונות ארכיון של השניים, בהן נראה ארדואן מביע חיבה רבה לאמו המנוחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התרגיל הצבאי יימשך, הביקור המתוקשר יידחה

בלשכתו של ארדואן כבר הודיעו כי ראש הממשלה ביטל את ביקורו המתוכנן במחוז התאי. מדובר בכמעט מובלעת בסוריה, שבה נערך בימים אלה תרגיל רחב היקף של הצבא הטורקי, שמעורר מתיחות רבה עם דמשק, ברקע הצהרות מתגרות שנשמעו מארדואן בתקופה האחרונה - ומסרים מרגיעים מנגד שנשמעו מפיו של הנשיא עבדוללה גול.

ארדואן, שבא לביקור בדרום אפריקה בשבוע שעבר, אמר כי בעת שיבקר בהתאי, ויסקור את חיילי השיריון המשתתפים בתמרון במחוז, יודיע על סבב עיצומים נגד הנשיא הסורי בשאר אסד. טרם נקבע מועד חדש לביקורו של ארדואן במקום, ולא ברור מה יעלה בגורל ההכרזה, בשל תקופת האבל שבה הוא נתון. אם תידחה ההודעה בדבר העיצומים או ש"תואצל" לידיו של שר החוץ דאווט אולו, למשל, ייתכן שתהיה לה משמעות דרמטית פחות, בשלב הראשון לפחות.

עוד על הסכסוך בין טורקיה לסוריה
ארדואן: נטיל עיצומים ברקע התמרון הצבאי
טורקיה: "אסד מבצע מעשי זוועה בבני עמו"
גול מרגיע: עיצומים- אך לא פעולה צבאית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully