וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן עולה להתקפה: "נטיל עיצומים על סוריה"

לפי התכנון של אנקרה, טורקיה תקיים הערכת מצב שבסופה תוכרז "מפת דרכים", שתכלול סנקציות נגד הנשיא בשאר אסד. בנוסף, טורקיה תקיים תרגיל צבאי גדול מול הגבול הסורי

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר הערב (שלישי) כי אנקרה תטיל בקרוב עיצומים על סוריה, בגין האלימות בה נוקט המשטר הסורי נגד מתנגדיו. ארדואן, שבא לביקור בדרום אפריקה, אמר בפרטוריה כי הממשלה באנקרה תקיים הערכת מצב, שבסופה תוכרז "מפת דרכים" שתכלול סקנציות נגד הנשיא בשאר אסד.

מסתמן כי מדובר בין היתר בהקפאת נכסיהם של אסד ושל בני משפחתו המצויים בבנקים בטורקיה, ובאיסור על כניסתם למדינה או במעבר דרכה למדינות אחרות. בסוף השבוע נמסר ממשרד התעשייה באנקרה כי טורקיה שוקלת לעצור את הייצוא לסוריה, שמעוגן זה כמה שנים בהסכם סחר חופשי בין שתי המדינות. מדובר בסחורות ששוויון כמעט 800 מיליון דולרים בשנה.

ההודעה מגיעה במקביל להודעה נוספת שפורסמה היום, שמגבירה אף היא את המתח בין שתי המדינות. צבא טורקיה הודיע כי יקיים החל ממחר תמרון גדול סמוך לגבול הסורי, שייערך במחוז התאי. באזור זה הוקמו ערי אוהלים לאלפי הפליטים שנמלטו מאימת הצבא הסורי, שפשט על עריהם וטבח בתושביהן. התרגיל יימשך תשעה ימים, וייקחו בו כוחות סדירים מבריגדת השריון 39, ו-730 חיילי מילואים. ארדואן צפוי לבקר בתרגיל ולסקור את פעילות הכוחות, ובסופו יכריז סופית על נוסחת העיצומים שגיבש נגד אסד.

בניסיון נוסף של מדינות העולם להביע עמדה תקיפה נגד אסד, מועצת הביטחון של האו"ם תעלה הערב להצבעה הודעת גינוי לנשיא סוריה. מטיוטה של נוסחת ההצעה שפורסמה מוקדם יותר, עולה כי בדומה למקרים קודמים, גם הפעם מדובר בגינוי מרוכך בלבד - ולא בהודעה בעלת משמעות של ממש, אם כי ייתכנו שינויים של הרגע האחרון. רוסיה כבר הודיעה שלא תצביע בעד הגינוי, שהוא "בלתי מקובל" מבחינתה, אך ככל הנראה גם לא תטיל וטו על ההצבעה. מוסקבה הודיעה כי לא תתמוך אפילו בנוסחה המרוככת שגובש בימים האחרונים על ידי בריטניה, צרפת ופורטוגל, מכיוון שהיא "אינה כוללת הצהרה ברורה לפיה מדינות המערב לא יתערבו צבאית בנעשה בסוריה".

עוד באותו נושא
ארדואן: ישראל מאיימת בנשק גרעיני על שכנותיה
ארדואן מחריף את הטון: "סוריה מבצעת זוועות"
צפו: קטטה בין המשלחת הטורקית לאנשי האו"ם בעצרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully