וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס הציע סיוע לנשיא טורקיה: "משתתפים בצערכם"

טל שלו, כתבתנו המדינית

23.10.2011 / 18:11

נשיא המדינה שוחח עם מקבילו הטורקי והביע את תנחומיו על אבדן החיים באסון הטבע. גול סירב להצעתו של פרס למתן עזרה. בישראל ממשיכים להיערך ליציאת משלחת סיוע

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא המדינה, שמעון פרס, שוחח הערב (ראשון) בטלפון עם מקבילו הטורקי, עבדוללה גול, על מנת להציע לו סיוע ישראלי להתמודדות עם רעש האדמה שפקד את מזרח טורקיה, ולמסור את תנחומיו על אובדן החיים באירוע. הנשיא פרס אמר לעמיתו הטורקי: "מדינת ישראל משתתפת בצערכם בעקבות רעידת האדמה שגבתה קורבנות מבני עמך. אני מדבר כאדם, כיהודי וכישראלי שזוכר ומודע היטב לעומק היחסים ההיסטוריים בין שני העמים שלנו וממקום זה אני משגר בשם העם כולו תנחומים למשפחות הנספים. בעת קשה זו, מדינת ישראל מוכנה להגיש כל סיוע שיידרש בכל מקום ברחבי טורקיה ובכל עת".

רעידת אדמה בטורקיה - כותרות אחרונות
רעש אדמה בטורקיה: ”עד אלף הרוגים, בניינים קרסו”
הרעש בטורקיה: ישראל נערכת להוצאת משלחת חילוץ

פגישת הנשיא פרס עם נשיא תורכיה עבדללה גול. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
הציע את עזרת ישראל, טורקיה סירב. פרס עם גול/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

הנשיא הטורקי הודה לפרס על השיחה והבעת התנחומים, כמו גם על הצעת הסיוע. "בשלב זה אנו אומדים את היקפי הנזק", אמר גול לפרס, והדגיש כי על פי התמונה המתקבלת, נראה כי כוחות ההצלה הטורקים יצליחו להתגבר על מאמצי החילוץ וההצלה.

הערכות: עד אלף הרוגים ברעש האדמה

למרות שטרם זכו לאור ירוק מטורקיה, בישראל כבר החלו להיערך להוצאת משלחת סיוע: שר הביטחון, אהוד ברק, ביקש מאנשי האגף המדיני-ביטחוני במשרדו לפנות לטורקים על מנת להציע להם כל עזרה שתידרש. במקביל, הנחה הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, את צה"ל להיערך לאפשרות של הוצאת משלחת הצלה וחילוץ. אם יתקבל אישור של הדרג המדיני, פיקוד העורף יהיה ערוך באופן מיידי להוצאת הצוותים.

בשעות הצהריים היכה רעש אדמה בעוצמה 7.2 בסולם ריכטר את אזור מחוז ואן שבמזרח המדינה, הורגש באזורים נרחבים וככל הנראה גרם למותם של מאות בני אדם. ממשרד החוץ נמסר כי בשלב זה לא ידוע על נפגעים ישראלים ברעש, אך הנושא עדיין בבדיקה ומעקב. על אף שאין עדיין נתונים רשמיים לגבי מספר ההרוגים, במכון הגיאולוגי הטורקי "קנדיל" העריכו כי באסון נהרגו בסך הכל בין 500 ל-1,000 בני אדם. סגן ראש ממשלת טורקיה, באסיר אטאלי, אמר כי כעשרה בניינים קרסו בעיר ואן, ועוד כ-25-30 בניינים קרסו בעיירה הסמוכה לה, ארסיס, שם נמנו כבר לפחות 50 הרוגים שגופותיהם נאספו בבית החולים המקומי.

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully