וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: חולצה אחרי 3 ימים - ולקתה בדום לב

עוד כמה אנשים חולצו בחיים מהריסות הרעש, אך צוותי ההצלה מתחילים להתייאש. רבבות חסרי בית ממתינים למבנים זמניים, בין היתר מישראל. הבוקר פורסם סרטון המתעד את חילוץ התינוקת אתמול

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

גם שלושה ימים אחרי רעש האדמה שזיעזע את מחוז ואן במזרח טורקיה, נמשכים החילוצים הדרמטיים מבין ההריסות. הבוקר (רביעי) פורסמו לראשונה צילומי וידאו של רגע חילוצה הדרמטי אתמול של התינוקת בת השבועיים אזרה קרדומאן (שבעקבותיה חולצו בחיים גם אמה וסבתה). בסרטון המובא כאן, נראים המחלצים ההמומים למראה התינוקת הבוכה, שמוצאת מתוך ההריסות לקול תשואות הקהל שנקבץ סביב. מאז, חולצו כבר עוד כמה בני אדם, בעיירה ארסיס שספגה את עיקר הנזק ברעש כמו גם בבירת המחוז, העיר ואן.

התקווה למצוא ניצולים נוספים הולכת ודועכת, וחלק מצוותי ההצלה כבר הפסיקו את פעילותם - דווקא אחרי שטורקיה הסכימה לקבל סיוע בינלאומי - ובכל זאת, גם היום בבוקר, כמעט שלושה ימים אחרי הרעש, הצליחו חילצו עובדי הצלה בארסיס לחלץ אשה בת 27 בחיים מתוך בניין שקרס. האשה, מורה לאנגלית ששמה גוזדה בהר, לקתה בדום לב בזמן שפונתה לבית החולים, אך הרופאים הצליחו להחיותה, והיא מאושפזת במצב קריטי בבית חולים בעיר ואן, בירת המחוז.

רעידת אדמה בטורקיה - סיקור מקיף בוואלה!:
בעקבות בקשת טורקיה: מטוס סיוע ישראלי ימריא היום
ליברמן על הסיוע לטורקיה: "אין קשר לפוליטיקה"
אחרי יומיים: תינוקת בת שבועיים הוצאה מההריסות
זו העת לעזור / בועז ביסמוט

חילוץ מרעידת האדמה בתורכיה, אוקטובר 2011. AP, AP
"באופן נורמלי, אתה לא מצפה למצוא ניצולים אחרי 72 שעות, אך כבר היו דברים מעולם, ואנשים שרדו גם פרקי זמן ארוכים יותר"/AP, AP
חילוץ מרעידת האדמה בתורכיה, אוקטובר 2011. רויטרס
התינוקת בת השבועיים אזרה קרדומאן, שחולצה אתמול, הבוקר בבית החולים/רויטרס

מעט לפני כן, חולץ בעיירה סטודנט בן 18 לאחר 61 שעות שהיה לכוד בהריסות. סוכנות הידיעות "אנטוליה" דיווחה כי הצעיר חולץ פצוע, אך בחיים, מתוך הריסות בניין רב קומות שקרס. אתמול בערב חולץ ילד בן 10 מבין הריסות ביתו, במרכז העיר ואן, לאחר שהיה לכוד ביניהן במשך 54 שעות. הוא פונה על אלונקה להמשך טיפול רפואי. מוקדם יותר חולצו מההריסות גם אביו ואחיו.

בוואן הגיעו לתחתית ההריסות, בארסיס נמשכים החיפושים

"יש לנו עדיין תקווה", אמר לרויטרס אחד מראשי כוחות ההצלה, ליד הבניין ממנו הוצאה אתמול אזרה התינוקת. "באופן נורמלי, אתה לא מצפה למצוא ניצולים אחרי 72 שעות, אך כבר היו דברים מעולם, ואנשים שרדו גם פרקי זמן ארוכים יותר". החיפושים מתמקדים כעת בעיקר בארסיס, שכאמור ספגה את עיקר הנזק. בעיר ואן הודיעו היום הרשויות על הפסקת החיפושים בששת הבניינים שקרסו במרכז העיר, לאחר שעובדי החילוץ "הגיעו לתחתית ההריסות".

חילוץ מרעידת האדמה בתורכיה, אוקטובר 2011. AP, AP
עשרות מבנים קרסו לחלוטין, יותר מ-2,200 ניזוקו קשות/AP, AP

מאז הרעש, שעוצמתו הייתה 7.2 בסולם ריכטר, נמנו כבר 459 הרוגים, והמניין צפוי להמשיך לעלות. מאות בני אדם עדיין נעדרים בתוך הריסותיהם של עשרות מבנים שקרסו. למעלה מ-1,300 פצועים פונו לבתי חולים במחוז, יותר מ-2,200 מבנים ניזוקו קשות, ועשרות אלפי אנשים הפכו לחסרי בית.

נראה כי מצבם ההומניטרי הקשה של אותם חסרי בית, שאלפים מהם קפאו מקור בלילות באוהלים, הוא שהכריע את הכף והוביל את ממשלת טורקיה להיענות בסופו של דבר לסיוע בינלאומי, שיתמקד בעיקר באספקת מבנים זמניים. כאלו יגיעו למזרח טורקיה גם מישראל, במטוס שימריא היום בצהריים.

אזרחים מחפשים את חפציהם בבניינים שקרסו ברעידת האדמה בעיר ואן, מזרח טורקיה. רויטרס
תושב העיר ואן מחפש בין הריסות ביתו בעיר ואן, הבוקר/רויטרס

בתוך כך, לאחר רעש משנה חזק נוסף שפקד אתמול את האזור, פרצו אתמול מהומות בבית הכלא בעיר ואן, כשהאסירים החלו להתעמת על הסוהרים בניסיון לברוח, מחשש שהכלא יתמוטט עליהם. בין היתר, תקפו האסירים את הסוהרים וסכינים ובמספריים, ואלו השיבו בכמה מקרים ביריות. אש ועשן נראו עולים מבית הכלא, אך האש כובתה על ידי שירותי הכיבוי, ובהמשך שככה המהומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully