וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי לפני מותו: "אינכם מבדילים בין טוב לרע?"

עוד סרטון מתעד את רגעיו האחרונים של שליט לוב, ובו הוא נראה נגרר מדמם וזועק: "מה אתם עושים? זה אסור באיסלם!". ראש ממשלת המורדים, מחמוד ג'יבריל, הודיע כי יפרוש היום מתפקידו

בלוב ממשיכים להתפרסם סרטונים בהם מתועדים רגעיו האחרונים של שליט המדינה המודח, מועמר קדאפי, שנהרג ביום חמישי מחוץ לעיר הולדתו, סירת. בין היתר, הופיע אמש (שישי) סרטון נוסף, שצולם כנראה באמצעות טלפון נייד, המתעד מזווית מעט אחרת את הסצינה שכבר פורסמה, בה נראה קדאפי הפצוע ושותת הדם מובל על ידי המורדים שלכדו אותו, כשאקדח מוצמד לראשו. בניגוד לסרטונים קודמים, בסרטון האחרון ניתן גם לשמוע, לראשונה, כמה משפטים שזועק קדאפי לעבר שוביו.

קטעי הווידאו החדשים - התמונות קשות

"מה שאתם עושים אסור, בחורים, מה שאתם עושים אסור!", הוא נשמע קורא. לאחר עוד כמה שניות בהן הוא נגרר ומוכה, הוא נשמע שוב: "מה אתם עושים? זה חראם (אסור). זה אסור על פי חוקי האיסלם. חראם! מה שאתם עושים אסור על ידי האיסלם! האם אינכם מבדילים בין טוב לרע?". המשפט האירוני-משהו הזה הוא המילים האחרונות שנשמעות, ולאחר מכן נשמע אחד המורדים, שיכור כוח, קורא "אללה הוא אכבר". לאחר מכן נשמע אחד המורדים צועק לעברו "שתוק, כלב", ונשמע קול ירייה - ייתכן היריה שהרגה אותו. בהמשך הסרטון נראית גופתו מושלכת על המדרכה, דם ניגר מראשו. לא ברור אם בסרטון נראית השתלשלות אירועים כרונולוגית, או שהוא נערך.

סופו של מועמר קדאפי - כל הכותרות בוואלה!:
"המועצה הזמנית תכריז היום על שחרורה של לוב"
אלמנת קדאפי: "על האו"ם לחקור את מות בעלי ובני"
בעולם מברכים על מות קדאפי: "סוף של כל רודן"
בלוב חוגגים מות קדאפי: "שמחה מעבר לכל תיאור"
פרשנות: הלינץ' בקדאפי - הצטברות של שנאה תהומית

ראש ממשלת המורדים: אפשור היום מתפקידי

הנסיבות המדויקות שבהן מצא קדאפי את מותו טרם התבררו. מסרטוני הווידאו שפורסמו ברור כי הוא נלכד בחיים, גם אם פצוע מהפצצת שיירתו (בין אם על ידי המורדים ובין אם על ידי מטוסי נאט"ו). עד כה נפוצו מספר גרסאות לגבי הנסיבות שבהן מצא את מותו. ראש ממשלת המורדים, מחמוד ג'יבריל, טען כי הוא נורה בראשו במהלך חילופי אש - אולם הדבר לא מתיישב עם הסרטונים בהם הוא נראה נגרר ברחובות. מעדויות שונות של לוחמי המורדים עלה כי הוא נשלף מתוך בור ביוב בכביש בין העיר סירת ממנה נמלט, לעיר מיסרתה, והתחנן על חייו בטרם נורה. הושמעו גם טענות לפיהן שומרי ראשו הם שהרגו אותו בסופו של דבר, כדי למנוע ממנו את ההשפלה והעינוי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גופותיהם של מועמר קדאפי ובנו מועתסם מוצגות לראווה במקרר בשרים באיטליז בעיר מיסרתה, לוב, 21 באוקטובר 2011. רויטרס
גופותיהם של קדאפי ובנו מועתסם מוצגות לראווה במקרר הבשרים במיסרתה. "נשאיר אותה עד שנוודא שכולם יודעים שהוא מת"/רויטרס

האו"ם הצטרף הלילה לקריאה שהשמיעה אתמול אלמנתו של קדאפי, סאפיה, לפתוח בחקירה לבירור נסיבות מותו. גם בארצות הברית קרא הלילה דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, "לקיים חקירה שקופה ומלאה".

במסגרת החקירה, אמור חוקר מקרי מוות בעיר הנמל מיסרתה לקיים נתיחה לאחר המוות של הגופה - אולם דוברים צבאיים לובים טענו היום כי "לא תהיה נתיחה - לא היום, ולא במועד אחר". בינתיים מוצגת היום הגופה לראווה במקרר בשרים באיטליז בעיר, ומחוצה לו משתרך תור ארוך של מאות אזרחים לובים - גברים, נשים וילדים - שבאו להיווכח בעצמם כי הוא מת.

תור בכניסה לאיטליז בעיר מיסרתה, לוב, שם מוצגות לראווה גופותיהם של מועמר קדאפי ובנו מועתסם, 21 באוקטובר 2011. רויטרס
התור מחוץ לאיטליז בו מוצגת הגופה. גברים, נשים וילדים/רויטרס

עדיין לא ברור היכן יובא קדאפי לקבורה, אולם המיקום יהיה כנראה סודי - וישנן אף ספקולציות כי ייקבר בלב ים, בדומה לאופן קבורתו של אוסמה בן לאדן. הקבורה גם כנראה תתעכב בעוד כמה ימים. "אמרתי להם לשמור את הגופה במקפיא עוד כמה ימים", אמר לרויטרס שר הנפט בממשלת המעבר, עלי טרחוני, "כדי לוודא שכולם יודעים שהוא מת".

בהמשך היום צפויים המורדים להכריז על סיומו הרשמי של שלטון קדאפי בלוב, ובינתיים קרא היום ראש ממשלת המורדים, מחמוד ג'יבריל, לקיים בחירות במדינה בתוך שמונה חודשים לכל היותר, בהם יוכלו אזרחי המדינה לבחור מועצה לאומית שתגבש חוקה חדשה ותכונן ממשלת מעבר. עוד הוסיף ג'יבריל, בדברים שנשא בפורום הכלכלי העולמי בירדן, כי העדיפות העליונה של השלטונות הזמניים במדינה היא לאסוף את הנשק מהרחובות ולהשיב את הסדר והביטחון. עוד הוסיף ג'יבריל, כי בכוונתו לפרוש כבר היום מתפקידו - מהלך אותו תכנן מראש, והתעתד לבצע ברגע שממשלתו תשלים את ההשתלטות על המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully