וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוב חוגגים מות קדאפי: "שמחה מעבר לכל תיאור"

מאות בני אדם יצאו לחגוג ברחובות הבירה הלובית לאחר היוודע דבר מותו של השליט המודח מועמר קדאפי. "תחת הדיקטטור הזה הזדקנתי כשאני עדיין צעירה", סיפרה אחת החוגגות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד)

עם היוודע דבר מותו של שליט לוב המודח, מועמר קדאפי מוקדם יותר היום (חמישי) לאחר ששיירתו הותקפה על ידי המורדים במדינה, יצאו מאות בני אדם לחגוג בכיכר הירוקה בבירה טריפולי. רבים מהם רקדו ושרו, נשאו את דגלי מועצת המורדים הזמנית, צעקו קריאות "אללה אכבר" וחלקם אף פתחו ביריות שמחה באוויר.

מועמר קדאפי מת - כותרות אחרונות:
מועמר קדאפי נהרג במתקפת המורדים, גופתו הוצגה
צפו: גופתו של שליט לוב המודח מועמר קדאפי
מקצין כריזמטי לרודן נמלט - הקריירה של קדאפי

אחת הנשים שחגגה ברחוב אמרה כי "אנחנו שמחים כל כך שלא ניתן לתאר זאת. תודה לאל, עכשיו הגיע תורו של באשיר. בעזרת השם ייתפסו אותו ויתלו אותו, אלוהים בבקשה". חוגגת נוספת ציינה כי שנות שלטונו של קדאפי גרמו לעוול לה ולתושבים רבים בלוב. "תחת הדיקטטור הזה הזדקנתי כשאני עדיין צעירה. בגלל צורת החיים בה חייתי והסבל שחוויתי. תודה לאל שיברך את נשמות המתים. אני מודה לאלוהים שניצחנו".

משטרו של העריץ בא אל סופו באוגוסט האחרון, אז הצליחו המורדים, בתום חצי שנה של לחימה, להשתלט על הבירה טריפולי, וזאת בסיוע כוחות הברית הצפון-אטלנטית - בעיקר מארצות הברית, בריטניה וצרפת. קדאפי נס מהעיר, בזמן שהמורדים בוזזים את ארמונותיו הראוותניים, והנאמנים לו המשיכו להילחם בעיקשות בעיר סירת, עיר מולדתו. מדינות המערב כבר הכירו במועצת המעבר הלאומית שכוננה במדינה, הכוללת את נציגי המורדים, כיישות הריבונית בלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully