וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: גופתו של שליט לוב המודח מועמר קדאפי

המורדים בלוב הצליחו ללכוד ולהרוג את שליטה של לוב מזה 42 שנים - מועמר קדאפי. המורדים הפיצו סרטון בו נראית גופתו של קדאפי זמן קצר לאחר מותו. התמונות קשות לצפייה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

מועמר קדאפי, שליט לוב המודח, נהרג היום (חמישי) על ידי המורדים במדינה בעיר סירת, מעוזו האחרון. המורדים פרסמו סרטון בו נראית גופתו של קדאפי מוכתמת בדם לאחר הפצצת השיירה בה נסע. על פי הדיווח, קדאפי נפגע בראשו ובשתי רגליו, שעה שניסה להימלט מהמצור שהטילו המורדים על סירת, הוא נלכד על ידם והועבר לקבלת טיפול רפואי - ובהמשך מת מפצעיו. גם שר ההסברה של מועצת המורדים, מחמוד שמאם, אישר את דבר מותו. כמו כן, העיתונאי הלובי, מחמוד פרג'אני, אמר כי ראה במו עיניו "את גופתו של קדאפי".

מועמר קדאפי מת - כותרות אחרונות:
מועמר קדאפי נהרג במתקפת המורדים, גופתו הוצגה
מקצין כריזמטי לרודן נמלט - חייו של קדאפי

מועמר קדאפי נורה ונפצע על ידי המורדים בעיר סירת בלוב, אוקטובר 2011. רויטרס
גופתו של קדאפי/רויטרס

עוד נמסר מהמועצה כי שר ההגנה של קדאפי, אבו באכר יונס ג'אבר, נהרג בתקיפה. על פי דיווח אחר, קדאפי בכלל נלכד כשהתחבא בבור בסירת, וזעק "אל תירו, אל תירו" לפני שנלכד. מדיווחים נוספים עולה כי גם דוברו של קדאפי, מוסא איברהים, נלכד בידי כוחות המורדים וכן כי בנו של השליט המודח, מותסם, נתפס אף הוא. מנאט"ו לא נמסרה עדיין תגובה רשמית.

משטרו של העריץ בא אל סופו באוגוסט האחרון, אז הצליחו המורדים, בתום חצי שנה של לחימה, להשתלט על הבירה טריפולי, וזאת בסיוע כוחות הברית הצפון-אטלנטית - בעיקר מארצות הברית, בריטניה וצרפת. קדאפי נס מהעיר, בזמן שהמורדים בוזזים את ארמונותיו הראוותניים, והנאמנים לו המשיכו להילחם בעיקשות בעיר סירת, עיר מולדתו. מדינות המערב כבר הכירו במועצת המעבר הלאומית שכוננה במדינה, הכוללת את נציגי המורדים, כיישות הריבונית בלוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully