וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמנת קדאפי: "על האו"ם לחקור את מות בעלי ובני"

ניר יהב

21.10.2011 / 15:46

אחד ממפקדי המורדים בלוב סיפר שקדאפי ייקבר במהלך היממה הקרובה. מנגד יש הערכה שהגופה דווקא תישרף או תושלך לים, כדי למנוע מקברו להיות מוקד עלייה לרגל. אזהרה: התמונות קשות לצפיה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק)

ערוץ טלוויזיה סורי, המזוהה עם אנשיו של שליט לוב המודח מועמר קדאפי, פרסם היום (שישי) כי אלמנתו של הרודן, ספייה, קראה לאו"ם לחקור את מות בעלה ובנה, מועתסם, אתמול בידי כוחות המורדים. בערוץ גם פורסם כי ספייה הביעה גאווה על אומץ בעלה וילדיה "שהחזיקו מעמד במשך יותר מחצי שנה מול 40 מדינות ונציגיהן".

הריגתו של מועמר קדאפי - כותרות אחרונות
תיעוד: מועמר קדאפי בשניות האחרונות של חייו
מועמר קדאפי נהרג במתקפת המורדים, גופתו הוצגה
מועמר קדאפי: מקצין כריזמטי לרודן נמלט
פרשנות: הלינץ' בקדאפי - הצטברות של שנאה תהומית

בתוך כך, טוען אחד ממפקדי המורדים בלוב, עבדול סלאם אלייווה, כי גופתו של הרודן תיקבר לפי ההלכה המוסלמית במהלך 24 השעות הקרובות. בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס הוא סיפר כי ניתן להבחין בירייה בראשו של קדאפי. "הוא יזכה לזכויות שכל מוסלמי זכאי להן. גופתו תישטף ונתייחס אליה בכבוד. הוא ייקבר במהלך היממה הקרובה בבית קברות מוסלמי". הוא סיפר עוד כי גופתו של קדאפי מוחזקת במחסן קירור בשוק. הוא לא ידע לומר היכן הוא ייקבר.

דיווחים סותרים: כיצד נהרג קדאפי?

גם ברשת BBC מדווחים כי הרשויות בלוב מתכננות לקבור את קדאפי בקרוב, בטקס חשאי. עם זאת, ככל הנראה הקבורה תתעכב, למרות שלפי ההלכה המוסלמית יש לקבור את גופת המת במהירות האפשרית. שר הנפט הלובי, עלי טרחוני, אמר לרויטרס, כי ייתכן שגופתו תישמר במשך כמה ימים. לטענת טרחוני, "הוריתי להחזיק את גופתו במקפיא, על מנת לוודא שכולם יודעים על מותו. אין עדיין החלטה על אופי הקבורה".
ככל הנראה ישנה מחלוקת בנושא הקבורה בקרב מועצת המורדים הזמנית. לפי חלק מההערכות, ייתכן אף שגופתו תישרף או שתושלח לים, על מנת למנוע מקברו להפוך לאתר עלייה לרגל.

במקביל ישנם דיווחים סותרים לגבי הדרך בה מצא קדאפי את מותו. גורמי ממשל רשמיים בלוב הכחישו כי הוא הוצא להורג. לטענת ראש הממשלה מחמוד ג'יבריל, קדאפי נורה בראשו במהלך חילופי אש עם המורדים. עם זאת, בצילומים של רגע לכידתו נראה קדאפי נגרר ברחובות כשהוא עדיין בחיים. אחד המורדים שטוען כי מצא את קדאפי מסתתר בצינור ביוב כשהוא עדיין בחיים. הוא הציג אקדח מוזהב שלטענתו היה ברשות קדאפי בעת שנלכד.

בכיר במועצת המורדים הזמנית בלוב טען בצהריים כי סייף אל-איסלם, בנו של קדאפי הצליח להימלט דרומה לכיוון הגבול עם ניז'ר. לידיעה אין אישור משום מקום אחר.

בתוך כך, נאט"ו צפויה להכריז בשעות הקרובות על סיום רשמי של המתקפה בלוב. נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר כי "מותו של קדאפי מבשר כי ההתערבות הצבאית של נאט"ו בלוב הגיעה לקצה. ברור שהמבצע הסתיים".

(עדכון ראשון: 12:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully