וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי יפני: "ישראל חיבלה במכוון בכור בפוקושימה"

ישראל, לפי הטענות, ביקשה "לנקום" ביפן בשל תמיכתה בפלסטינים, והחדירה תולעת "סטוקסנט" למחשבי הכור - וסייעה, לכאורה, להבריח ליפן פלוטוניום מארה"ב. העיתונאי מתבסס על מקור שחוסל

עיתונאי יפני בכיר מאשים את ישראל בחבלה מכוונת בכור הגרעיני בפוקושימה, וטוען כי ישראל החדירה למערכות הכור וירוס ששיבש את פעולתו. דבריו של העיתונאי, יואישי שימאצו, פורסמו בשבוע האחרון בכמה אתרים באנגלית, הידועים בחיבתם לתאוריות קונספירציה. אמש (שישי) התייחס אליהם גם השבועון האמריקני "American Free Press".

שימאצו היה בעבר העורך הראשי של העיתון "Japan Times Weekly". פניו של העיתונאי היפני-אמריקני, המתגורר בהונג קונג, הופיעו פעמים רבות בטלוויזיה אחרי הפיצוץ שהיה באתר הגרעיני, בעקבות רעידת האדמה שפקדה את יפן בחודש מרץ, וגל הצונאמי הקטלני שליווה אותה. בין היתר, הוא מתארח באופן קבוע בערוץ הטלוויזיה הרשמי הסיני, CCTV, המשודר גם בישראל. שעות ספורות לאחר שאותרה הדליפה מהכור, פרסם מאמר שבו תקף את "הטיוח סביב האסון", והשווה אותו לטיוח שעשתה יפן, לדבריו, בחקירת הפיגוע ברכבת התחתית בטוקיו ב-1995, שבו נהרגו 13 בני אדם משאיפת גז סארין ויותר מ-6,000 נפגעו.

עובדי תחנת הכוח הגרעינית פוקושימה דיאיצ'י, יפן, עומלים בניסיון לסתום סדק בבטון שדרכו דולפים מים רדיואקטיביים לים, 2 באפריל, 2011. רויטרס
הכור הגרעיני בפוקושימה. באסון נהרגו כ-14 אלף בני אדם/רויטרס

שימאצו טוען כי בין ירושלים לטוקיו פרץ משבר דיפלומטי, על רקע תמיכה של יפן בפלסטינים וקידום זכויותיהם באו"ם. לדבריו, זמן קצר לפני שניתכה ליבת הכור בפוקושימה, קרסו מערכות ההגנה הממוחשבות שלו. רק אז, לכאורה, הצליחה סוף-סוף לחדור לכור תולעת המחשב "סטוקסנט" - הזהה לזו שפגעה בשנה שעברה בכור הגרעיני באירן. בזמנו, העריכו פרשנים זרים כי המוסד פיתח את הווירוס בשיתוף ארצות הברית. לא ברור לגמרי מה הנזק שנגרם לכור היפני, אם נגרם, לאחר המתקפה המקוונת, והאם הוא זה שגרם לקריסת מערכות הצינון שלו. בשאלת תפקידה של ישראל במתקפה על הכור האירני, כזכור, מעולם לא נמסרה מירושלים תגובה רשמית.

"המקור": סוכן CIA שנורה למוות באורח מסתורי

כמו כן, שימאצו טוען כי ישראל וארצות הברית קיבלו מידע לפיו פלוטוניום דלף מהכור הפגוע, וכי ידוע להן שאוחסן בו אורניום מועשר - בניגוד למדיניותה הברורה של יפן ולהתחייבויותיה שלא לפתח נשק גרעיני. שימאצו טוען כי החומרים המסוכנים הועברו ליפן ב-2007, בהוראתו של הנשיא האמריקני דאז, ג'ורג' בוש; ממשלת ישראל, לכאורה, בראשות אהוד אולמרט, שימשה מתווך בין ארצות הברית ליפן. שימצאו מתבסס על דיווחים של סוכן CIA לשעבר, שסיפר לו שהחומרים המסוכנים פורקו מבסיס אמריקני, שבו הוצבו ראשי קרב גרעיניים. מאוחר יותר, שוטר תנועה אמריקני יירה למוות בסוכן במחסום שהוצב בכביש, בשעה שעקב - כביכול - אחרי "אנשי מוסד שניסו להבריח פלוטוניום לישראל".

רצוי להזכיר שאסונות טבע מהווים קרקע פורייה לתאוריות-קשר. פעמים רבות "מתריעים" גורמים שונים, מטעמים שונים, על מרגלים שניצלו את רגעי ההמולה כדי לפעול בשטחה של מדינה ידידותית. רק לאחרונה דווח בניו זילנד כי כמה ישראלים שנהרגו ברעש האדמה שימשו סוכני מוסד. הדיווח התבסס על טענות שהועלו בדו"ח פנימי של שירות המודיעין בוולינגטון, אך ראש הממשלה, ג'ון קי, הודה מאוחר יותר כי אין בהן ממש.

יצוין כי ישראל זכתה להערכה רבה ביפן בשל משלחת הסיוע ששלחה לפוקושימה, וגם היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות נחשבים תקינים. יפן אינה חברה השנה במועצת הביטחון של האו"ם, שמקדמת את הנושא הפלסטיני רק בחודש האחרון. לכאורה, אין סיבה שישראל תנקוט צעדים מסוג זה כדי "לנקום" ביפן. בייחוד, כשמדובר בצעד שעלול לגרום לא רק למשבר דיפלומטי, אלא גם לאסון סביבתי.

עוד על הכור הגרעיני בפוקושימה
גמלאים התנדבו לכור ביפן: "עדיף שזקנים ייפגעו"
לראשונה, נכנסו עובדים לאחד הכורים בפוקושימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully