וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד מרגיעה: "לא היה שימוש לרעה בדרכונים"

אחרי ההכחשות הגורפות מצד ישראל, התבקש גם ראש ממשלת ניו זילנד להתייחס לדיווחים לפיהם ישראלים ששהו בקרייסטצ'רץ' בזמן רעידת האדמה היו סוכני מוסד. "אני לא חושב שזה עניין לאומי"

ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי, התייחס הלילה (רביעי) לדיווחים שפורסמו בכלי תקשורת במדינתו, לפיהם ישראלים ששהו קרייסטצ'רץ' במהלך רעידת האדמה שפקדה את העיר לפני כחמישה חודשים, היו סוכנים של המוסד. קי השוהה בארצות הברית נשאל על ידי עיתונאים בעניין והשיב כי הוא "פשוט לא נמצא בעמדה להתייחס לנושאים האלו, אני לא חושב שיש בזה עניין לאומי".

בדיווחים בכלי התקשורת בניו זילנד נטען, כי הישראלי עופר מזרחי שנספה באסון ושלושת חבריו התקינו "סוס טרויאני" במערכת המחשוב המשטרתית המקומית וניסו למשוך באמצעות התוכנה מידע מודיעיני רגיש. בישראל מיהרו להכחיש את הטענות ושגריר ישראל בניו זילנד שמי צור טען כי מדובר ב"מדע בדיוני". ראש הממשלה הניו זילנדי קי התייחס לטענה לפיה ברשותו של מזרחי נמצאו חמישה דרכונים ואמר כי "ברשותו של הישראלי נמצאו כמה דרכונים, אבל אף אחד מהם לא היה ניו זילנדי. אני יכול לאשר שאין לנו שום ראיות על כך שנעשה שימוש לרעה בדרכונים ניו זילנדים".

קי התייחס גם לתקרית הדיפלומטית שאירעה בשנת 2004, לאחר שבית משפט מקומי קבע כי שני ישראלים שניסו להוציא אז במרמה דרכונים של ניו זילנד, היו סוכני מוסד. לדבריו, "אז כן נעשה שימוש לרעה בדרכונים שלנו וזה היה עניין לאומי, עכשיו זה פשוט לא אותו הדבר". קי גם סירב לאשר אם שירות הביון הניו זילנדי ה-SIS אכן בודק את הנושא. לאחר מכן הוא גם הזכיר את השיחות שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום בו התרחש רעש האדמה ואמר כי "הוא (נתניהו) רק ביקש להציע סיוע, להביע תנחומים ולנסות לקבל פרטים על הנעדרים".

כאמור, שגריר ישראל בניו זילנד שמי צור הכחיש נמרצות את הדיווחים בתקשורת המקומית. השגריר התייחס למותו של מזרחי, ודחה את ההאשמות לפיהן חבריו שנמלטו חזרה לישראל אחרי רעש האדמה היו סוכני מוסד. צור אמר כי הסיע בעצמו את השלושה לנמל התעופה, אך רק כדי שיוכלו לשוב לישראל. "הם היו המומים, בכו ורק דיברו על ידידם שנהרג. הם היו צעירים, שרצו לטייל בארץ היפה שלכם", אמר לעיתון הניו-זילנדי. "אנו תמיד ממליצים לצעירים שלנו לטייל במדינה".

הדיווח באחד העיתונים לווה בסרטון, המציג כיצד יושבי המכונית שבה נהרג מזרחי הצליחו להימלט ממנה. הסרטון מפרט מאילו חלונות ודלתות נמלטו חבריו, לירון שדה, גיא יורדן ומיכל פרידמן, וכיצד מצא את מותו מזרחי לאחר שלא הספיק לצאת מהמכונית. לטענת אנשי המודיעין בניו זילנד, לפני שהשלושה עזבו את המקום, הם נעצרו לצד הרכב המרוסק וצילמו אותו ובו גופתו של מזרחי. לאחר מכן, הם הגיעו לנקודת מפגש שבה היו גורמים ישראלים שהוזעקו לניו זילנד. עוד דווח על "ישראלי נוסף", שנחשב לנעדר זמן רב ונערכו אחריו חיפושים לא רשמיים, אך התגלה כי הוא עזב את המדינה בדרך לא-דרך.

עוד בנושא:

"ישראלי שנספה ברעש בניו זילנד היה סוכן מוסד"
הדיווח על הלווייתו של עופר מזרחי שנספה ברעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully