וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: מוכן לשוחח עם בכירים יהודים לגבי פולארד

מלקולם הונליין, בכיר בקהילה היהודית, אמר כי סגן הנשיא האמריקאי ידון עמו בעניין המרגל הכלוא, שביידן הביע התנגדות לשחרורו. הונליין נחשב למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ממשיך בסבב הפגישות שהוא עורך עם בכירים בקהילה היהודית האמריקאית, כדי לקדם את מסע הבחירות של ברק אובמה. אמש (רביעי) הוא אירח כמה רבנים במעונו הפרטי בוושינגטון, לקבלת פנים לרגל חגי תשרי. בין המשתתפים בפגישה היו ראש הליגה נגד השמצה, אברהם (אייב) פוקסמן - וגם מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מלקולם הונליין.

הונליין, מבכירי הקהילה היהודית בארצות הברית, מחזיק בתואר של ראש ועידת הנשיאים של הקהילות היהודיות באמריקה הצפונית. בתום הפגישה, לפי כמה דיווחים בעיתונות היהודית, ניגש הונליין אל ביידן והביע בפניו "דאגה עמוקה" ממצבו של ג'ונתן פולארד, המרצה מאסר עולם בצפון קרולינה, בגין ריגול לטובת ישראל. הונליין נחשב לשליחו האישי של נתניהו, ובתחילת השנה בא לדמשק ונפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד, "בנושאים הומינטריים".

פרשת פולארד - כותרות אחרונות
ביידן: פולארד ישוחרר מהכלא "על גופתי המתה"
ה-FBI: המרגל ניסה להעביר מידע גם לאוסטרליה
פולארד עבר ניתוח, הדיווחים על מצבו מעורפלים

ברק אובמה וג'ון ביידן. רויטרס
האם ביידן/רויטרס

הדיווח מאמש מגיע אחרי שבתחילת השבוע, דווח שביידן מתנגד בתוקף לשחרורו של פולארד. מדברים שצוטטו ב"ניו יורק טיימס", עולה כי במפגש עם רבנים מפלורידה, אמר סגן הנשיא כי "אובמה שקל לחון אותו - אבל אמרתי: 'על גופתי המתה'". ביידן אף כינה את פולארד "בוגד שעליו לבלות בכלא עד סוף חייו", למרות שכמה שנים קודם לכן, אמר דברים שונים במקצת.

"אמרתי לביידן שעלינו לדון בנושא, והוא הסכים שניפגש", אמר הונליין בתום הכינוס לכתב של ה-"New York Jewish Week". הונליין אמר כי מוקדם מדי לחזות אם ביידן ישנה את דעתו, אך ציין כי להערכתו, מסתמן שסגן הנשיא "פתוח מאוד לרעיון ומבין עד כמה זה חשוב" [לשחרר את פולארד]. כמה בכירים נוספים בקהילה היהודית אמורים להשתתף בפגישה עם ביידן, שלא ברור היכן ומתי תיערך. בעיקר - לא ברור מה יהיו תוצאות הפגישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully