וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה שקל לחון את ג'ונתן פולארד, ביידן סירב"

לפי דיווח בניו יורק טיימס, סגן נשיא ארה"ב נשאל במהלך מפגש עם רבנים מדוע המרגל הישראלי לא משוחרר. לדבריו, "אובמה שקל חנינה, אבל אמרתי לו 'על גופתי המתה נאפשר לו להשתחרר'"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שקל לחון את המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד – כך עולה מדיווח שפורסם אמש (שבת) ב"ניו יורק טיימס". בדיווח הובא ציטוט מפיו של סגן הנשיא ג'ו ביידן, שהתייחס לנושא במהלך מפגש עם רבנים שנערך בפלורידה. המפגש עצמו התקיים בשבוע שעבר, אך תוכנו פורסם רק היום.

לדברי הנוכחים בפגישה, סגן הנשיא האמריקאי נשאל על ידי אחד הרבנים מדוע פולארד לא עוזב את שערי הכלא האמריקאי. ביידן הגיב בתקיפות: "הנשיא אובמה שקל חנינה, אבל אמרתי לו 'על גופתי המתה נאפשר לו להשתחרר לפני זמנו". ביידן הוסיף כי "אם זה היה תלוי בי, הוא היה נשאר בכלא לכל החיים".

עוד בנושא:
ה-FBI חושף: פולארד ניסה לרגל גם עבור אוסטרליה
באוגוסט: פולארד עבר ניתוח, דיווחים מעורפלים על מצבו
ג'ונתן פולארד לא הורשה לצאת להלווית אביו
בחודש יוני: הפגנה מול שגרירות ארה"ב לשחרור פולארד

לפני מספר ימים נחשפו פרטים חדשים שמקורם ב-FBI אודות מעשיו של פולארד. הפרסום עשוי לסכן עוד יותר את הסיכויים לשחרורו של פולארד ממאסר עולם בצפון קרולינה, וגם את הסיכויים להסגירו למאסר בישראל.

"פעל מתוך ההנאה שבתחושת הריגול"

מהפרסום, באתר החדשות האמריקני Newsmax, עולה כי פולארד ניסה לרגל בארצות הברית עבור אוסטרליה ודרום אפריקה, טרם שריגל עבור ישראל, וכי לא פעל בהכרח מתוך מניעים ציוניים - אלא מתוך "ההנאה שבתחושת הריגול". את הפרטים החדשים מביא האתר מפי סוכנת בולשת לשעבר שהייתה ממונה על חקירתו של פולארד, ומפי גורם במשרד המשפטים בוושינגטון. לדברי הסוכנת, לידיה ג'ייצ'ורק, ניתנה לה, לראשונה, רשות ממי שהיו מממונים עליה לשוחח על הנושא בתקשורת.

בתחילת חודש אוגוסט דווח כי פולארד הובהל לניתוח דחוף בבית חולים, עקב החמרה במצבו הרפואי. אסתר פולארד, רעייתו של המרגל, סיפרה מאוחר יותר כי לאחר שהוחזר לבית הכלא, בעלה שוחח עמה, וסיפר לה כי הניתוח עבר בשלום, אך שרופאיו הזהירו כי ייתכן שיאלץ לעבור ניתוח נוסף בעתיד בשל מחלת הכליות ממנה הוא סובל. אסתר אמרה אז בנוסף כי סיפרה לבעלה שקיבלה שיחות טלפון רבות ממכריה, שהביעו בפניה דאגה לגורלו ותמכו בהסגרתו לישראל. "אחרי 26 שנים, הגיע הזמן שג'ונתן יחזור לישראל, ויקבל כאן את הטיפול והשיקום שהוא כל כך זקוק לו", אמרה.

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully