וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולארד עבר ניתוח, דיווחים מעורפלים על מצבו

פנחס וולף

3.8.2011 / 17:48

המרגל הכלוא בארה"ב עבר ניתוח דחוף, וסובל מכאבים עזים. לטענת רעייתו אסתר, לא נמסרו לה עדכונים מפורטים על מצבו. היא שבה על דרישתה להסגירו לישראל: "אחרי 26 שנים - הגיע הזמן"

המרגל היהודי ג'ונתן פולארד, המרצה עונש מאסר בצפון קרולינה הובהל לבית חולים לצורך ניתוח דחוף, ככל הנראה בשל מחלת כליות ממנה הוא סובל זה שנים רבות. לא ברור באיזה בית חולים הוא מאושפז, והפרטים המגיעים היום (רביעי) מארצות הברית אודות מצבו הרפואי מעורפלים למדי. העדכונים המעטים שנמסרו לתקשורת הגיעו בעיקר מארגונים יהודים-אמריקאים, הפועלים לשחרורו או להסגרתו למאסר בישראל.

רעייתו של פולארד, אסתר, התלוננה כי מנהלי הכלא שבו שוהה בעלה סירבו למסור לה פרטים מדויקים על מצבו. היא אמרה כי חלפו עליו שעות רבות של חוסר ודאות וחרדה מאז שבוצע הניתוח אמש, ואמרה שנמסר לה רק כי בעלה "עבר את הניתוח בשלום". היא מסרה כי פולארד נמצא בהכרה וסובל מכאבים עזים, ומעריכה כי הוא צפוי לשוב לבית הכלא בקרוב.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם אנשי השדולה לשיחרור ג'ונתן פולארד בכנסת, דצמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
" הגיע הזמן שג'ונתן יבוא הביתה". אסתר פולארד בפגישה עם נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

כותרות אחרונות בנושא
הדיווח הראשוני: פולארד הובהל לניתוח
מי ערך "קייטנת פולארד" לעידוד מודעות?
פולארד לא הורשה לצאת להלווית אביו

"אני מקווה שאוכל לדבר עמו בטלפון מהר ככל האפשר", אמרה אסתר. "אנשים לא מפסיקים להתקשר אליי ודואגים לגורלו. העובדה שהוא עבר את הניתוח בשלום נותנת הקלה זמנית, אבל זה לא פתרון". אסתר חזרה על דרישתה להסגיר לישראל את בעלה, כפי שדורשים כמה שתדלנים וחברי כנסת, בעיקר ממפלגות הימין. "ג'ונתן חייב לבוא הביתה ולקבל את הטיפול הרפואי והשיקום שהוא כה זקוק לו", אמרה. "אחרי 26 שנים, הגוף שלו חלש מאוד. הוא נמצא בסכנה מתמדת".

לאחרונה ביקר את פולארד בבית הכלא שגריר ישראל בארצות הברית, מייקל אורן. אל אורן התלוותה אסתר פולארד. היא שטחה את טענותיה בפני השגריר, והתלוננה על תנאי מאסרו של בעלה, בייחוד לאחר ששירותי הכלא סירבו לאפשר לו לצאת להלווית אביו. פולארד נידון ב-1985 למאסר עולם ללא אפשרות מוקדמת לחנינה. במפגש עם השגריר, הפציר בו המרגל הכלוא לדרוש מנשיא המדינה שמעון פרס ומראש הממשלה בנימין נתניהו, לפעול בכל כוחם לשחרורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully