וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI חושף: פולארד ניסה לרגל גם עבור אוסטרליה

סוכנת לשעבר בבולשת הפדרלית שהייתה ממונה על חקירתו של המרגל הכלוא חושפת כי פולארד ניסה בעבר לרגל גם עבור דרום אפריקה. "הוא לא עשה זאת תמורת כסף - הוא פשוט נהנה מהמשחק"

מסמכים חדשים שמקורם ב-FBI ושפורסמו אמש (שני), חושפים פרטים חדשים על מעשיו של המרגל הכלוא ג'ונתן פולארד. הפרסום עשוי לסכן עוד יותר את הסיכויים לשחרורו של פולארד ממאסר עולם בצפון קרולינה, וגם את הסיכויים להסגירו למאסר בישראל.

מהפרסום, באתר החדשות האמריקני Newsmax, עולה כי פולארד ניסה לרגל בארצות הברית עבור אוסטרליה ודרום אפריקה, טרם שריגל עבור ישראל, וכי לא פעל בהכרח מתוך מניעים ציוניים - אלא מתוך "ההנאה שבתחושת הריגול". את הפרטים החדשים מביא האתר מפי סוכנת בולשת לשעבר שהייתה ממונה על חקירתו של פולארד, ומפי גורם במשרד המשפטים בוושינגטון. לדברי הסוכנת, לידיה ג'ייצ'ורק, ניתנה לה, לראשונה, רשות ממי שהיו מממונים עליה לשוחח על הנושא בתקשורת.

הפגנה מול שגרירות ארצות הברית בישראל בקריאה לשחרר את ג'ונתן פולארד להלוויתו של אביו, יוני 2011. נמרוד סונדרס
הפרסום החדש עלול לסכן עוד יותר את מעמדו של המרגל הכלוא . הפגנה בת"א לשחרורו של פולארד/נמרוד סונדרס

הפרסום החדש לגבי מאמציו של פולארד לרגל עבור מדינות אחרות מאשש, לפי האתר, דיווח בספר שעמד להתפרסם ב-2006. הסוכנת ג'ייצ'ורק אמרה כי פולארד פנה בשנות השמונים לקנברה, והציע לה שירותי ריגול, אך לא פירטה. היא אמרה כי מדובר ב"מדינה בעלת קשרי ידידות עם ארצות הברית". ג'ון מרטין, גורם במשרד המשפטים בוושינגטון, אישר כי מדובר באוסטרליה, שדחתה את ההצעה שהפנה אליה פולארד.

עוד עולה כי כבר בשנת 1980, חמש שנים לפני מעצרו, העביר פולארד מידע מסווג לדרום אפריקה. הפרטים נמסרו לסוכנת ג'ייצ'ורק בחקירות שנערכו לפולארד בכמה תאי מעצר בהם שהה. עוד העריכה הסוכנת כי פולארד לא פעל רק כדי לסייע לישראל לאסוף מודיעין שיסייע לה נגד מדינות ערב, אלא כי בעיקר נהנה מתחושת הריגוש שהעניקו לו המעשים.

לדבריה, הוא לא העביר מידע מסווג לישראל רק כדי לקבל עבורו ועבור רעייתו תמורה כספית, אלא מתוך "רצון להיות חלק מהמשחק", כלשונה. "הוא פשוט רצה לחיות את החיים שמעולם לא היו לו", אמרה ג'ייצ'ורק. עמיתה ממשרד המשפטים, ג'ון מרטין, סיכם כי "פולארד היה פשוט פרילנסר, שהיה מוכן לסחור עם כל אחד".

עוד אותו בנושא
לא רק דיור: במאהל בת"א קוראים לשחרור פולארד
פולארד עבר ניתוח, דיווחים מעורפלים על מצבו
החמרה במצבו של פולארד: הוצא מהכלא לניתוח דחוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully