וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ב-2007 ביידן דווקא חשב שיש להקל עם פולארד

פנחס וולף

2.10.2011 / 13:00

במערכת הפוליטית בישראל הגיבו בפליאה לדיווח לפיו סגן נשיא ארצות הברית, טרפד את כוונת הנשיא אובמה לשחרר את המרגל הישראלי. "ג'ו ביידן נתן משקל יתר לצד האינטרסנטי"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: Shalom TV, עריכה: גדי וינסטוק)

בישראל הופתעו לגלות את הדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו נשיא ארצות הברית שקל לחון את המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד. בוועד לשחרור פולארד נדהמו עוד יותר לגלות בדיווח כי מי שטרפד לכאורה את המהלך היה לא אחר מאשר סגן הנשיא ג'ו ביידן. בדיווח ב"ניו יורק טיימס" צוין כי בפגישה שקיים עם רבנים בפלורידה אמר ביידן כי "הנשיא אובמה שקל חנינה, אבל אמרתי לו 'על גופתי המתה נאפשר לו להשתחרר לפני זמנו'". בוועד לשחרור פולארד נדהמו מהדברים, לאחר שבראיון שהעניק לתחנת טלוויזיה יהודית-אמריקאית בשנת 2007, הביע ביידן תמיכה בהקלה בתנאי מאסרו של פולארד.

בראיון שהתקיים כששימש כסנטור דמוקרטי, אמר ביידן כי "יש היגיון, לדעתי, באמירה לפיה צריך להקל על פולארד. אין היגיון בלהגיד שהדברים לא קרו ולהגיד שצריך לחון אותו. אני דואג שאם נבקש מהנשיא לחון את פולארד, נשמוט את הקרקע מהתפיסה שלפיה ישנם חוקים, נקודה. אסור למסוג מידע מסווג, נקודה, גם לידידים. אם אם זו הייתה בריטניה, היינו נוהגים בצורה זהה".

עוד בנושא:

"אובמה שקל לחון את ג'ונתן פולארד, ביידן סירב"
ה-FBI חושף: פולארד ניסה לרגל גם עבור אוסטרליה
באוגוסט: פולארד עבר ניתוח, דיווחים מעורפלים על מצבו

ברק אובמה וג'ון ביידן. רויטרס
"ישנם נושאים שקשורים לערכים של מוסר והומניזם והם צריכים לגבור על אינטרסים". אובמה וביידן/רויטרס

גם בכנסת נשמעו קולות של אכזבה נוכח הדיווחים המתייחסים לאובמה וסגנו. ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר כי "ישנם נושאים שקשורים לערכים של מוסר והומניזם והם צריכים לגבור על אינטרסים משום שהערכים הם המהות והאינטרסים, הם הכלים. דווקא בימי הרחמים והסליחות בהם אנחנו נמצאים, ניתן לצפות שתהיה רגישות רבה של הממשל האמריקאי".

שנלר הוסיף כי "ביידן הוא ידיד אמיתי של ישראל ואני מקווה שהוא יראה את הצד המוסרי כבעל משקל רב יותר מהעניין הפרוצדורלי. היום הוא מדבר מהצד של האינטרסים והוא צריך לומר: 'עד כאן'. הוא נתן משקל יתר לצד האינטרסנטי יותר מהצד האנושי".

ח"כ זאב אלקין (ליכוד) אמר בתגובה כי "אני מצר מאוד על התנהלותו של סגן נשיא ארה"ב בסוגיית פולארד, במיוחד לאור העובדה שבשנה האחרונה התפרסמו לא מעט עדויות מפי בכירים לשעבר שהיו קשורים למשפט פולארד שמהן עולה שהעונש הכבד שהוטל על פולארד היה בעקבות טעויות".

עוד אמר אלקין כי "אין שום הסבר הגיוני לכך שסוכנים רוסים שהסבו נזק לארה"ב מזמן שוחררו לחופשי ודווקא פולארד, שכל מה שעשה זה למסור מידע לבת בריתה, עדיין מוחזק בכלא. מי שלא יוצא טוב בסיפור הזה זו הנהגת ארה"ב, מידיד אמיתי של ישראל כמו ביידן אני מצפה לעמדה ברורה בנושא פולארד ודבריו תמוהים בעיניי אלא אם מדובר ביחסי ציבור עבור אובמה. אם כך הם פני הדברים טוב שהם נאמרו כדי שכשהיהודים האמריקאים יקבלו החלטה עבור מי להצביע, גם זה יהיה לנגד עיניהם".

ח"כ דני דנון (ליכוד) התייחס אף הוא לפרסומים אודות ההנהגה האמריקאית והמרגל הישראלי. לדבריו, "נשיא צריך אומץ, המשחק בין הנשיא לסגן נשיא הוא מזויף, אם היה רצון אמיתי לשחרר את פולארד אובמה היה מוצא את הדרך. על אובמה לקחת אחריות כיאה לנשיא ארה"ב ולשחרר את יונתן פולארד".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully