וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן מכחיש: "לא איימתי בפירוק הקואליציה"

שר החוץ הכחיש הבוקר את הפרסום ב"ידיעות אחרונות", לפיו אמר לראש הממשלה כי במידה והפלסטינים לא "ייענשו" על הגשת הצעד החד צדדי לאו"ם, הקואליציה תתפרק. "לא היה ולא נברא"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הכחיש הבוקר (רביעי) את הפרסום בעיתון "ידיעות אחרונות", לפיו הזהיר בשיחות פרטיות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר לו כי "בלי עונש לפלסטינים, הקואליציה תתפרק". בכתבה שפורסמה נכתב עוד כי ליברמן דרש שישראל "תפעיל את כל ארגז הכלים שברשותה", כמו ביטול הסכמי אוסלו ועצירת הכספים לרשות הפלסטינית, כדי להעניש את הרשות על הגשת הצעד החד צדדי להכרה באו"ם.

"כל מה שנכתב שם לא היה ולא נברא", אמר ליברמן בראיון לגלי צה"ל מניו יורק. "אני ממש מצטער על הפרסום הזה. הכתב אפילו לא ביקש את תגובתי ולא שאל לדעתי. ביום כזה בו אנחנו מגיעים לעצרת האו"ם, אין מקום לדיבורים על פירוק הקואליציה".

לקראת הכרזה פלסטינית - כותרות אחרונות:
ראש הממשלה ייפגש היום עם הנשיא אובמה בניו יורק
לבקשת ברק: ניגריה תימנע מהצבעה על פלסטין
נתניהו: הסדר חפוז או חד צדדי יגרור טילים על כל הארץ
ליברמן: ”הכרזת מדינה פלסטינית - קו אדום"
שבוע של הכרעה: ברק וליברמן יצאו לפגישות בארה”ב

שר החוץ אביגדור ליברמן במהלך הועידה השלישית של מפלגת ישראל ביתנו, אפריל 2011. עומר מירון
"אני לא אומר דברים בשיחות סגורות, הכל אצלי פתוח". ליברמן/עומר מירון

"אני לא אומר דברים בשיחות סגורות", הוסיף ליברמן. "הכל אצלי 'און דה רקורד' ופתוח. אמרתי בבירור שהמהלך לא יישאר ללא תגובה מצד ישראל, ולא אפרט מעבר לזה, אבל אין צורך לאיים כרגע. צריך קור רוח ושקט נפשי, וכך אנו מתנהלים. גזרתי על עצמי שתיקה עד שנראה איך ייגמר המהלך הפלסטיני".

ליברמן ציין כי ישראל אכן לא תסכים למהלך חד צדדי, אבל לדבריו, "בין זה ועד לפירוק הקואליציה יש מרחק רב". "אנחנו צריכים להתכונן להצבעות. אנו מנהלים קרב תקשורתי, וכל אחד צריך לעשות מה שהוא יודע. אני קבעתי פגישות עם שורה של ראשי מדינות, ואני חושב שאנחנו משיגים בצורה שקטה יותר מאשר בפומבי או בכותרות בעיתונים".

"אין עניין לחפש עימותים עם טורקיה"

ליברמן התייחס למאמץ הישראלי להשיג גוש שיחסום את ההצעה הפלסטינית להכרה חד-צדדית במועצת הביטחון, ואמר כי "מתנהלים מגעים קדחתניים. אני לא רוצה להעריך את הסיכויים, אבל זה לא פשוט ואני לא זוכר מתי פעם הגענו למצב של חסימה במועצת הביטחון, וניהלנו קרב שכזה על מנת להשיג גוש חוסם".

ליברמן הכחיש דיווח נוסף בכתבה, לפיו טען כי אם ספינות מלחמה טורקיות ילוו כלי שיט שינסו לפרוץ את המצור הישראלי בעזה ישראל תהיה חייבת לבלום את הטורקים – "גם אם הדבר יהיה כרוך בפעולה צבאית".

"לא אמרתי את הדברים על טורקיה", הוסיף הבוקר ליברמן בראיון. "אנחנו מדינה ריבונית ונדע להגן עליה, אבל אין לנו עניין לחפש עימותים. לא במקרה לא ענינו על ההצהרות האחרונות של ארדואן, אבל גם לא נסכים לפגיעה בריבונות שלנו. לא אנהל דיון פומבי בעניין. אנחנו נדע מה לעשות ולא נרים דגל לבן. יש לנו נחישות וכוח רצון להגן על הריבונות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully