וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יאמר לאובמה: "הפלסטינים סרבני שלום"

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

21.9.2011 / 7:30

ראש הממשלה צפוי להדגיש שוב בפני הנשיא האמריקאי כי הדרך היחידה לפתרון הסכסוך עם הפלסטינים היא במשא ומתן. בהמשך ייפגש גם עם נשיא צרפת, נשיא קולומביה, ראש ממשלת קנדה ומזכ"ל האו"ם

יח"צ - חד פעמי

(צילום: לע"מ, גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

ממשיך במאמץ: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המריא הלילה לניו יורק, על מנת להשתתף בדיוני העצרת הכללית של האו"ם. נתניהו ייפגש היום (רביעי) בניו יורק, עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כפגישת הכנה לקראת הדיונים הצפויים בעצרת הכללית של האו"ם בעניין בקשת הפלסטינים להכירם כמדינה עצמאית. בפגישתם צפוי נתניהו לומר לאובמה כי הפלסטינים הינם "סרבני שלום", וכי הצעד החד-צדדי מוכיח סופית כי פניהם לא לשלום. נתניהו צפוי לנחות בארצות הברית בשעות הבוקר המוקדמות, לפי שעון ארצות הברית, ולאחר פגישה עם נשיא קולומביה, שבדומה לארצות הברית, גם היא מיוצגת במועצת הביטחון של האו"ם, ייוועד עם הנשיא האמריקני.

מה לדעתכם צריך נתניהו להגיד בנאומו באו"ם? ספרו לנו בפייסבוק

הפלסטינים הולכים לאו"ם - כותרות אחרונות
לבקשת ברק: ניגריה תימנע מהצבעה על פלסטין
נתניהו: הסדר חפוז או חד-צדדי יגרור טילים על כל הארץ
במנהטן אדישים לדרמה המדינית, מוטרדים מהפקקים

ראש הממשלה צפוי להציג בפני אובמה את העמדה הישראלית הדוגלת בחזרה לשולחן המשא ומתן, אל מול הנרטיב הפלסטיני "המטעה והמוטעה", לדברי נתניהו, הממהר לצעדים חד-צדדיים. נתניהו יציין כי הפתרון למצב המדיני בין ישראל לרשות הפלסטינית הוא משא ומתן בלבד, תוך פשרות הדדיות משני הצדדים, שיובילו לקץ כל התביעות ולסיום הסכסוך. נתניהו ידגיש כי ישראל כבר הצהירה בעבר שהיא מוכנה לעשות מאמץ גדול לקראת הסדר עם הפלסטינים. בשונה מפגישות קודמות בין נתניהו ואובמה, הפעם הם שניהם נמצאים באותו צד של המתרס – שניהם מתנגדים בחריפות לבקשה הפלסטינית בפני מוסדות האו"ם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ממריאים לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
המאמץ הקדחתני הגיע לניו יורק. נתניהו ורעייתו שרה ממריאים מנתב"ג, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מאוחר יותר צפוי הנשיא אובמה להיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בפניו ידגיש מדוע האו"ם אינה הזירה המתאימה לקדם את השאיפות הלאומיות הפלסטיניות. "אנחנו מבינים כי ישנו תסכול פלסטיני על כך שלא הייתה התקדמות גדולה יותר", אמר הבוקר סגן היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, בן רודס, בהתייחס לפגישת השניים, "אך חשים כי התסכול לא צריך להוביל לפעולות שלמעשה הופכות את המטרה הפלסטינית לקשה יותר להגשמה".

בנימין נתניהו וברק אובמה בפגישה בבית הלבן מאי 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
בניגוד לפעמים קודמות, הפעם הם ביחד. נתניהו ואובמה/לשכת העיתונות הממשלתית

לנתניהו, לעומת זאת, צפויות בהמשך היום פגישות מדיניות נוספות, במסגרת המאמץ להשפיע על אופן ההצבעה על המהלך הפלסטיני באו"ם. בין היתר צפוי נתניהו להיפגש עם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי ועם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הרפר.

עוד בטרם הגיע נתניהו לארצות הברית, הצליחו מאמצי ישראל למנוע את ההכרה הפלסטינית באו"ם לקצור הישג משמעותי. שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש אמש בניו יורק עם נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן. מלשכתו של ברק נמסר כי "במהלך הפגישה שכנע ברק את הנשיא הניגרי לסייע בגיבוש רוב חוסם במועצת הביטחון של האו"ם נגד בקשתה של הרשות הפלסטינית להכריז על מדינה עצמאית - והוא נענה לבקשתו והודיע כי ניגריה תימנע מההצבעה". לפני הפגישה עם ג'ונתן נועד ברק גם עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully