וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הכרזת מדינה פלסטינית - קו אדום"

פנחס וולף

14.3.2011 / 14:27

בדיון בוועדת חו"ב, הבהיר שר החוץ כי ישראל לא תשלים עם הכרזה פלסטינית חד צדדית על עצמאות, והוסיף: "אם נצא מיהודה ושומרון - חמאס ישתלט על האזור תוך חצי שנה"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס בצהריים (שני) לאפשרות שהפלסטינים יכריזו על מדינה עצמאית באופן חד צדדי, והבהיר כי הכרזה כזו היא בבחינת חציית קו אדום, "ולישראל יש לא מעט מנופים שהיא יכולה להפעיל על הרשות הפלסטינית במידה שתהיה הכרזה חד צדדית". בדברים שנשא בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, הוסיף שר החוץ כי "הבעיה היא ביכולת לקבל החלטה להפעיל את המנופים. אין בזה שום יתרון לישראל, אני רואה בכך רק חסרונות".

בדבריו הביע ליברמן ביקורת על ניסיונות הקהילה הבינלאומית להתערב בסכסוך עם הפלסטינים. "העולם המערבי לא מצליח לפתור סכסוכים בעולם. אם יצליחו לפתור את הבעיות בקשמיר, נאפשר להם לעזור לנו לטפל בבעיה הישראלית-פלסטינית", אמר ליברמן, שהוסיף כי "עד היום לא עמדה הקהילה הבינלאומית באף הסכם שחתמה עם ישראל – דוגמת החלטה 1701 בדרום לבנון שאיננה מיושמת".

בנוגע להערכתו כי חמאס עלול להשתלט על יהודה ושומרון, בניגוד להערכות מערכת הביטחון, סיפר השר כי "משרד החוץ הוא הגוף היחידי שהתריע באופן ממשי על נפילתו של מובארק והסכנה שקיימת לשלטונו. אריק שרון אמר לי לפני ההתנתקות כי לאחר הפינוי של רצועת עזה היא תהפוך לסינגפור החדשה, והמציאות הוכיחה את ההיפך. להערכתי, אם מחר נחזור לגבולות 67', כולל חלוקת ירושלים, תוך חצי שנה ישתלט חמאס על יהודה ושומרון. למסקנה זו יגיע כל מכון מחקר שיבחן את הדברים לעומק".

ליברמן התייחס גם למהומות בעולם הערבי, ואמר כי הסעודים נחושים לפעול כדי למנוע את נפילת המשטר בבחריין להשפעה אירנית. "אני לא מאמין שאירן תעבור על כך לסדר היום. האירנים לא חוללו או הניעו את המהלך שקורא ממילא בבחריין, אבל ברור שהם 'תפסו עליו טרמפ', והם מבקשים להשפיע עליו. המרוויחים הגדולים ביותר על האירועים במזרח התיכון הם האירנים, ומכאן שהם גם פועלים להעצים את האירועים ולהשפיע עליהם כדי לחזק את אחיזתם במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully