וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע של הכרעה: ברק וליברמן יצאו לפגישות בארה"ב

רכבת אווירית לארצות הברית: שרי הביטחון והחוץ יצאו לדון עם בכירי הממשל האמריקאי בנושא הבקשה הצפויה של הפלסטינים להכרה באו"ם השבוע. נתניהו יגיע באמצע השבוע לניו יורק

על רקע נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שלשום (שישי) ברמאללה בו פתח ואמר כי הרשות מתכוונת לבקש ממועצת הביטחון של האו"ם הכרה מלאה בה כחברה בארגון, יצאו הלילה שר הביטחון, אהוד ברק, ושר החוץ, אביגדור ליברמן, לסדרת פגישות בארצות הברית. כמו כן, ייצא גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לניו יורק ביום רביעי הקרוב, שם צפוי לנאום בעצרת הכללית של האו"ם ביום שישי, וכן להיפגש עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

עוד באותו נושא:
אבו מאזן ברמאללה: "נדרוש חברות מלאה באו"ם"
תכנית הרשות ל-20 בספטמבר: שביתה שתעודד הפגנות
לשכת ראש הממשלה: "שלום לא משיגים בצעד חד צדדי"
"נציגי הקוורטט ייפגשו במטרה למנוע ההצבעה באו"ם"

שר הביטחון, אהוד ברק, מפגישתו עם שר ההגנה היווני בקריה, תל אביב, אוגוסט 2011. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ייפגש בוושינגטון עם בכירים בממשל האמריקאי. שר הביטחון, אהוד ברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

שר הביטחון ברק ייפגש בוושינגטון עם שר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה, ועם ראשי מערכת המודיעין של ארצות הברית, בהם ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס. ברק צפוי לדון עם עמיתיו בפניית הפלסטינים לאו"ם, כמו גם בנושא אירן ובקשרי הביטחון בין ישראל וארצות הברית.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, יצא הלילה לביקור בקנדה, ומשם יגיע לעצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק. בקנדה ייפגש השר ליברמן עם שר החוץ ג'ון ביירד, יו"ר האופוזיציה, ניקול טורמל, יו"ר המפלגה הליברלית, בוב ריי, וכן יקיים באוטווה, בטורונטו ובוונקובר פגישות עם הקהילות היהודיות. בניו-יורק ישתתף השר באירועי פתיחת העצרת הכללית של האו"ם. "בפגישות המתוכננות אסביר לעמיתיי כי מי שמעוניין בהשארת סיכוי להגיע להסדר בין ישראל לפלסטינים, עליו להבהיר להנהגה הפלסטינית כי הקהילה הבינלאומית תדחה כל יוזמה חד צדדית, ותתמוך רק בהסדר שיושג באמצעות משא ומתן בין הצדדים", אמר ליברמן.

הקוורטט ינסה למנוע ההצבעה

בתוך כך, צפויים נציגי הקוורטט להיפגש היום בניו יורק, במטרה למנוע את ההצבעה על בקשת הרשות הפלסטינית להכיר בה כמדינה עצמאית. כך דיווח גורם דיפלומטי באיחוד האירופי לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הגורם, הנציגים ייפגשו במטרה לבחון דרכים להמריץ את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ובכך לאפשר את ביטול המהלך החד-צדדי עליו הכריז יו"ר הרשות, אבו מאזן. עם זאת, ההערכות היא שלמרות המאמצים של הקוורטט לחדש את המשא ומתן, אותן מרכזים האירופיים בשבועות האחרונות, לא יהיה בידן כדי לעצור את הפלסטינים.

בכיר פתח וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר נביל שעת', הביע אתמול תמיכה מלאה בהצהרתו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, כי יפנה למועצת הביטחון של האו"ם על מנת לזכות בהכרה מלאה. על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס" הסיבה לכך, לטענת שעת', היא טיוטת ההצעה שהוגשה לאבו מאזן ביום חמישי האחרון מטעם הקוורטט והשליחים האמריקאים למזרח התיכון, דניס רוס ודיוויד הייל. נוכח האכזבה מההצעה, הוא שב ואומר כי הפנייה הפלסטינית לאו"ם תשנה את פני הסכסוך הישראלי-פלסטיני וכי על ארצות הברית לשקול שנית את הטלת הוטו לאור ההתקוממויות בעולם הערבי.

"זהו הקש ששבר את גב הגמל", אמר שעת' על נוסח ההצעה שהוגשה לו על ידי רוס והייל. "כשראיתי את ההצעה של הקוורטט נדהמתי. האם זו ההצעה שהייתה אמורה למנוע מאבו מאזן לפנות למועצת הביטחון?", התרעם שעת'. בהמשך, הוא אף ביקר את שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר, ואמר כי "לעתים הוא נשמע כמו דיפלומט ישראלי".

השתתפו בהכנת הידיעה: פנחס וולף וניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully