וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נציגי הקוורטט ייפגשו במטרה למנוע ההצבעה באו"ם"

גורם דיפלומטי באיחוד האירופי סיפר כי נציגי האו"ם, ארצות הברית, רוסיה ואירופה ייפגשו מחר בניו יורק במאמץ אחרון לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, בטרם ההצבעה על הכרה חד-צדדית בעצרת האו"ם

נציגי הקוורטט ייפגשו מחר (ראשון) בניו יורק, במטרה למנוע את ההצבעה על בקשת הרשות הפלסטינית להכיר בה כמדינה עצמאית. כך דיווח גורם דיפלומטי באיחוד האירופי לסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הגורם, הנציגים ייפגשו במטרה לבחון דרכים להמריץ את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ובכך לאפשר את ביטול המהלך החד-צדדי עליו הכריז יו"ר הרשות, אבו מאזן. עם זאת, ההערכות היא שלמרות המאמצים של הקוורטט לחדש את המשא ומתן, אותן מרכזים האירופיים בשבועות האחרונות, לא יהיה בידן כדי לעצור את הפלסטינים.

הפלסטינים הולכים לאו"ם - כותרות אחרונות
תכנית הרשות ל-20 בספטמבר: שביתה שתעודד הפגנות
נתניהו החליט: ”אנאם בעצרת הכללית של האו”ם”
לשכת ראש הממשלה: ”שלום לא משיגים בצעד חד צדדי”

ראש הממשלה נתניהו עם קתרין אשטון בפגישה עם הנציבה העליונה לחוץ וביטחון של האיחוד האירופי, ספטמבר 2011. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
תנסה להציל את המצב. אשטון עם ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מדובר בשלב נוסף במאמצים של הקוורטט, המורכב מנציגי האיחוד, ארצות הברית, רוסיה והאו"ם, לשכנע את הפלסטינים "לרדת מהעץ" ולוותר על היוזמה החד-צדדית. להבדיל מארצות הברית שהודיע כי תתנגד ליוזמה לכשתובא להצבעה בעצרת האו"ם, ולרוסיה הנוטה לתמוך בה, באיחוד האירופי אין תמימות דעים באשר לעמדה הרשמית בהצבעה. למעשה, האיחוד עשוי למצוא עצמו במבוכה מסוימת, כש-27 המדינות המרכיבות אותו עשויות להתפצל לשלושה מחנות שונים – אלה שיתמכו ביוזמה הפלסטינית, אלה שיתנגדו לה, ואלה שיימנעו בהצבעה. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, הודיע כי הארגון טרם הודיע כיצד יתנהל בהצבעה אולם העצרת בניו יורק.

"הימים הקרובים הם קריטיים", הודיעה דוברת מלשכתה של אשטון, מאיה קוצ'יאנצ'יץ'. "הפלסטינים יחליטו כיצד ינהגו, אבל אנחנו ממשיכים לדבוק בעמדתנו שרק משא ומתן יאפשר שלום ואת הגשמתו של רעיון שתי המדינות – כפי שהפלסטינים רוצים". "נכפיל את מאמצינו, יחד עם חברינו בקוורטט, כדי להמריץ את המשא ומתן מהר ככל שאפשר", המשיכה קוצ'יאנצ'יץ', "זו הדרך היחידה לסיים את הסכסוך".

אבו מאזן נואם ברמאללה. רויטרס
יצליחו למנוע ממנו ללכת לעצרת האו"ם ולדרוש הכרה במדינה? אבו מאזן/רויטרס

גם בישראל במאמצים לסכל את היוזמה הפלסטינית. בלשכת ראש הממשלה דחו אמש את הודעתו של אבו מאזן, לפיה הרשות תפנה למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה לקבל הכרה מלאה כמדינה. "שלום לא משיגים בהליכה חד צדדית לאו"ם ולא בחבירה לארגון הטרור חמאס. שלום יושג רק במשא ומתן ישיר עם ישראל. הרשות הפלסטינית והעומד בראשה מתחמקים בעקביות משיחות ישירות עם ישראל. כשהרשות תיטוש את מהלכי הסרק כהליכה חד צדדית לאו"ם, היא תמצא את ישראל שותפה למשא ומתן ישיר לשלום", נמסר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully