וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוז אוף דה וורלד נפרד: "תודה לכם, ולהתראות"

לאחר 168 שנות פעילות, הצהובון הבריטי "ניוז אוף דה וורלד" נפרד מקוראיו, עקב פרשת האזנות הסתר שהביאה לסגירתו. "נתגעגע אליכם יותר ממה שמילים יכולות לבטא", כתב צוות העיתון

לאחר 168 שנות פעילות, נפרד היום (ראשון) הצהובון הבריטי, "ניוז אוף דה וורלד", מקוראיו. ביום חמישי הודיע ג'יימס מרדוק, יו"ר תאגיד התקשורת הבינלאומי "ניוז קורפ" ובנו של בעלי העיתון, רופרט מרדוק, על סגירתו של העיתון, עקב פרשת האזנות הסתר שהסעירה את בריטניה. בהודעה הדגיש מרדוק כי כל הרווחים ממכירות הגיליון האחרון ייתרמו לצדקה, ולא יופיעו בו פרסומות.

"תודה לכם, ולהתראות", נכתב על שער הגיליון האחרון, ובאתר הרשמי של העיתון נכתב, "הייתם כמו משפחה עבורנו, ואנו היינו משפחה עבורכם - משפחה שביקרה בכל סוף שבוע בביתכם. תודה על התמיכה, נתגעגע אליכם יותר ממה שמילים יכולות לבטא".

עוד על סערת "ניוז אוף דה וורלד":
עקב האזנות הסתר: "ניוז אוף דה וורלד" ייסגר
דיוויד קמרון: "עיתונאים הם לא מעל החוק"
בריטניה מזועזעת: "צותתו למשפחות שכולות"

ניוז אוף דה וורלד גיליון אחרון. AP
"הייתם כמו משפחה עבורנו". שער הגיליון האחרון/AP

"ניוז אוף דה וורלד", שהיה למעשה מהדורת סוף השבוע של ה"סאן", נחשב לאחד העיתונים הצהובים - אם לא הצהוב ביותר - בעיתונות הבריטית, הסתבך בפרשת שחיתות שנחשפה לאחרונה לאחר חקירה של כחמש שנים. במסגרת החקירה התגלה, בין היתר, כי אנשי העיתון שיחדו קציני משטרה בעשרות אלפי ליש"ט והפעילו במשך שנים, במהלך עשור הקודם, האזנות-סתר לשורה של פוליטקאים, בני משפחת המלוכה, ידוענים ומושאי סיקור נוספים, בהם גם נפגעי טרור ופשיעה.

בsky-news דווח הלילה כי צוות העיתון יצא יחדיו מהמערכת לקול מחיאות כפיים, כאשר העורך, קולין מיילר, החזיק בידיו את העיתון האחרון. "זוהי המהדורה מספר 8,674, אחרי 168 שנות גאווה", אמר מיילר. "אני רוצה להודות לצוות הנפלא שלנו שאחרי יום קשה הפיק עיתון מקצועי ומצויין, אולם כמו שאמרתי הבוקר – זה לא המקום בו אנו רוצים להיות, או המקום שמגיע לנו להיות בו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איבדנו את דרכנו, ועל כך אנו מצטערים מאוד". אחד משערי העיתון/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר הרשמי של העיתון נכתב עוד מטעם מערכת העיתון כי "אנו מאמינים באמות מוסר גבוהות, ודורשים מעצמנו לעמוד בהן, אך בחמש השנים האחרונות היו כאן כאלה שלא עמדו בהן. איבדנו את דרכנו, ועל כך אנו מצטערים מאוד".

רופרט מרדוק, המו"ל של העיתון, טס אתמול ללונדון על מנת לטפל בעצמו בהמשך המשבר. העצור השלישי בפרשה, שנעצר אתמול ושוחרר בערבות הוא עורך העיתון לשעבר אנדי קולסון, בן ה-43. קולסון נחקר במשך תשע שעות, ונחשד בתשלום שוחד לכאורה לקציני משטרה.

עד חודש ינואר האחרון כיהן קולסון כיועץ התקשורת של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. המשטרה עצרה גם את הכתב לשעבר של הצהובון לענייני בית המלוכה, קלייב גודמן, ואף ערכה חיפוש במשרדו בצהובון ה"דיילי סטאר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עורך העיתון אמר כי "זה לא המקום בו אנו רוצים להיות, או המקום שמגיע לנו להיות בו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, שהתייחס לפרשה בסוף השבוע, אמר כי "יש לנו עיתונות נהדרת, אך היא אינה מעל החוק".

במסיבת עיתונאים שקיים במשכנו בלונדון, הוסיף כי הוא מתכוון למנות שופט שיחקור את השערורייה, והדגיש כי תיפתח חקירה שתבחן את האתיקה ואת התרבות של העיתונות בבריטניה. הוא הוסיף כי הוועדה לקבילות העיתונות נכשלה בעבודתה.

"אני מאמין שאנו זקוקים למערכת חדשה לחלוטין", אמר קמרון. כשהוא נוטל חלק מהאשמה על כתפו, ציין עוד קמרון כי מנהיגי מפלגתו "היו נחושים כל כך לנצח במלחמה על תמיכת העיתונים, עד כדי כך שהם העלימו עין מהנושא".

עוד על הפרשה:
נעצר העורך לשעבר של "ניוז אוף דה וורלד"
צהוב, נמוך ומטונף - הסיפורים הזכורים של ניוז אוף דה וורלד
דעה: end of the world

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully