וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון על האזנות הסתר: "עיתונאים לא מעל החוק"

ראש ממשלת בריטניה התייחס לפרשה שהביאה לסגירתו של הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" ואמר שתוקם ועדת חקירה שתבחן את האתיקה של התקשורת. עורך העיתון לשעבר, ששימש כדוברו של קמרון נעצר

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, התייחס היום (שישי) לפרשת האזנות הסתר שביצע הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" ומסעירה את המדינה כולה. "יש לנו עיתונות נהדרת, אך היא אינה מעל החוק", אמר קמרון, יממה אחת בלבד לאחר שהוכרז על סגירתו של העיתון. במסיבת עיתונאים שקיים במשכנו בלונדון, אמר ראש הממשלה הבריטי כי "אמנה שופט שיחקור את השערורייה, שחייבה בסגירתו של העיתון בן 168 השנים. שום סערה לא תחלוף מבלי שנמצה את החקירה עד תום".

עוד על הפרשה שמסעירה את בריטניה:
בעקבות האזנות הסתר: ”ניוז אוף דה וורלד” נסגר
בריטניה מזועזעת: ”צותתו למשפחות הרוגי פיגוע”
ב-2006: הורחבה חקירת ציתותי הטלפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שער של הצהובון מהשבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

קמרון חזר ואמר כי תיפתח חקירה שתבחן את האתיקה ואת התרבות של העיתונות בבריטניה, והוסיף כי הוועדה לקבילות העיתונות נכשלה בעבודתה. "אני מאמין שאנו זקוקים למערכת חדשה לחלוטין", אמר. כשהוא נוטל חלק מהאשמה על כתפו, אמר קמרון כי מנהיגי מפלגתו "היו נחושים כל כך לנצח במלחמה על תמיכת העיתונים, עד כדי כך שהם העלימו עין מהנושא".

"נערוך חקירה גלויה ומלאה"

במקביל למסיבת העיתונאים, עצרה משטרת לונדון את דוברו לשעבר של קמרון ומי שהיה עורך העיתון, אנדי קולסון, שנלקח לחקירה בעקבות חשיפת הפרשה. "זו הייתה החלטה שלי, ושלי בלבד – ואני לוקח אחריות מלאה על כך", התייחס קמרון להחלטה למנות את קולסון לדוברו.

"מה שאנשים באמת רוצים לדעת זה מה באמת קרה וכיצד זה יתאפשר", הוא הדגיש, "וזו הסיבה שניק קלג (סגנו של קמרון) ואני סיכמנו שנכון וראוי לערוך חקירה מלאה וגלויה כדי להגיע לשורש העניין". קמרון גם הגביר את הלחץ על רבקה ברוקס, מי שהייתה עורכת העיתון בזמן שהטלפון של מילי דאולר, הנערה בת ה-13 שנחטפה ב-2002 וגופתה נמצאה כחצי שנה מאוחר יותר, היה נתון להאזנה. הוא התייחס לדיווחים לפיהם ברוקס הגישה את התפטרותה ואמר כי "גם אני הייתי עושה אותו דבר במצב כזה".

אתמול הודיע ג'יימס מרדוק, יו"ר תאגיד התקשורת הבינלאומי "ניוז קורפ" ובנו של בעלי העיתון, רופרט מרדוק, כי המהדורה הקרובה של "ניוז אוף דה וורלד" תהיה גם האחרונה שלו. זה חמש שנים מתנהלת חקירת משטרה נרחבת סביב התנהלות העיתון במהלך העשור הקודם, במהלכו ערך האזנות סתר לשורה של פוליטיקאים, בני משפחת המלוכה וידוענים שונים. בימים האחרונים הולך ומתברר כי לעיתון היו יעדים נוספים: בימים האחרונים פורסם כי אנשי העיתון פרצו לתיבת התא הקולי של מילי דאולר, והאזינו גם לבני משפחה של קורבנות פיגוע הטרור ברכבת התחתית של לונדון ביולי 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully