וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האזנות הסתר: "ניוז אוף דה וורלד" נסגר

עם התעמקות הסתבכותו של הצהובון הבריטי בשערוריית השוחד וההאזנות, בעוד המפרסמים מתחילים להחרים אותו, הודיע תאגיד ניוז קורפ של רופרט מרדוק על סגירתו, משום ש"כשל בקבלת אחריות". ביום א' יפורסם הגיליון האחרון, שהכנסותיו ייתרמו לצדקה

זהו עונשה של עיתונות צהובה שחצתה את כל הקווים האדומים: המהדורה הקרובה של העיתון הבריטי "ניוז אוף דה וורלד" תהיה גם האחרונה שלו - כך הודיע אמש (חמישי) יו"ר תאגיד התקשורת הבינלאומי "ניוז קורפ", ג'יימס מרדוק (בנו של הבעלים רופרט מרדוק).

תאגיד ניוז קורפ האמריקאי מחזיק בכמה מכלי התקשורת הבולטים בעולם, בהם העיתון "וול סטריט ג'ורנל" (שהפך באחרונה לנמכר ביותר בארה"ב), הצהובון "ניו יורק פוסט" ורשתות הטלוויזיה "פוקס" בארה"ב ו"סקיי" בבריטניה. כמו כן, באמצעות חברת-הבת "ניוז אינטרנשיונל", מחזיק התאגיד בבעלות על כמה מהעיתונים הבולטים בבריטניה, בהם ה"טיימס" של לונדון והצהובון היומי "סאן".

ה"ניוז אוף דה וורלד" הוותיק (בן 168), שהיה למעשה מהדורת סוף השבוע של ה"סאן", נחשב לאחד העיתונים הצהובים - אם לא הצהוב ביותר - בעיתונות הבריטית. באחרונה, הסתבך העיתון בפרשת שחיתות שהלכה והעמיקה, שבמסגרתה התגלה בין היתר כי אנשי העיתון שיחדו קציני משטרה בעשרות אלפי ליש"ט והפעילו במשך שנים, במהלך עשור הקודם, האזנות-סתר לשורה של פוליטקאים, בני משפחת המלוכה, ידוענים ומושאי סיקור נוספים, בהם גם נפגעי טרור ופשיעה.

"תפקידו של עיתון הוא לגרום לאחרים לקבל אחריות על מעשיהם - אך הוא נכשל בכך כשזה הגיע אליו", נמסר מהתאגיד. עוד נמסר, כי ההכנסות מהגיליון האחרון ייתרמו לצדקה, ולא ישובצו בו כלל פרסומות.

פרצו לטלפון של נערה חטופה

המשטרה הבריטית מנהלת זה חמש שנים חקירה נרחבת סביב התנהלות העיתון בתחילת שנות ה-2000. בימים האחרונים הלכה והתרחבה השערורייה, ובין היתר התברר כי אנשי העיתון פרצו לתיבת התא הקולי של נערה צעירה שנחטפה ונרצחה, ואף האזינו לבני משפחה של קורבנות פיגוע הטרור ברכבת התחתית של לונדון ביולי 2005.

מפלס הזעם בחברה הבריטית הלך ועלה, ואתמול קרא ראש הממשלה, דייוויד קמרון, לקיים חקירה מקיפה לבירור פרטי "הפרשה המבישה". במקביל, החלו מפרסמים להחרים את העיתון בימים האחרונים, ולגדוע את בסיס ההכנסות העיקרי שלו.

במסגרת הגילויים החדשים, למשל, הזדעזעו הבריטים לגלות השבוע כי נציגי העיתון פרצו בשנת 2002 לתא הקולי בטלפון של מיילי דאולר, נערה בת 13 שנעלמה, וכחצי שנה לאחר מכן נמצאה גופתה. בזמן החיפושים, האזינו אנשי העיתון להודעות הקרובים והחברים המודאגים בתא הקולי, ואף הגדילו לעשות ומחקו הודעות, כדי לפנות מקום לחדשות אליהן יוכלו להאזין - ובכך יצרו תקוות שווא אצל החוקרים ובני המשפחה, כאילו דאולר בחיים ומוחקת את ההודעות מהטלפון. בעקבות זאת, בוחנת כעת המשטרה את כל תיקי החטיפה והרצח של ילדים בממלכה מאז 2001, כדי לבדוק אם העיתון האזין להם.

"כוכבי" הפרשה הם מי שהיו עורכי העיתון באותה תקופה - תחילה רבקה ברוקס, שמאז קודמה ומשמשת כיום כמנכ"לית "ניוז אינטרניונל", ואנדי קולסון שהחליף אותה בתפקיד, ובהמשך התקדם גם הוא, והתמנה ליועץ התקשורת של ראש הממשלה קמרון. מתפקיד זה הוא נאלץ להתפטר מוקדם יותר השנה, כשפרשת ההאזנות החלה להיחשף.

(עדכון ראשון: 18:48)

עוד על פרשת האזנות הסתר של הצהובון הבריטי:
בריטניה מזועזעת: "צותתו למשפחות הרוגי פיגוע"
ניוז אוף דה וורלד הולך ומסתבך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully