וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט לעזה: יוון עצרה את קפטן הספינה האמריקאית

משטרת פיראוס עצרה את קפטן הספינה "תעוזת התקווה", שניסתה לשוט אתמול לכיוון הרצועה. הוא יואשם בסיכון חיי הנוסעים בספינה. פעילים אמריקאים: ייתכן שרעיון המשט לעזה מיצה את עצמו

הרשויות ביוון עצרו את קפטן הספינה האמריקאית, "תעוזת התקווה", שצפויה להשתתף במשט הקרוב לעזה. כך דווח הערב (שבת) בסוכנויות הידיעות. הקפטן בן ה-60, ששמו לא פורסם, נעצר במשטרת פיראוס ויישאר במעצר עד שיובא בפני שופט ביום שלישי. ממשמר החופים ביוון נמסר, כי הקפטן יואשם בניסיון לעזוב את הנמל מבלי רשות וכן בסיכון חיי הנוסעים בספינה.

החלטת ממשלת יוון למנוע מהספינות שאמורות ליטול חלק במשט לעזה לצאת לכיוון הרצועה, גרמה למארגני המשט לשקול בשנית את קיומו של המשט. פעילים אמריקאים שצפויים להשתתף במשט, אומרים כי ייתכן שרעיון המשט לעזה מיצה את עצמו וכי הם חשים שהצליחו להשיג את מטרתם להסב תשומת לב למצור של ישראל על רצועת עזה.

המשט לעזה - כותרות אחרונות:
ירושלים על טענות פעילי המשט: ”איננו ג’יימס בונד”
המשט לעזה: ”היוונים נכנעו לסחיטה הציונית”
הספינה שיצאה מיוון לכיוון עזה הושבה לנמל

לדברי הנוסעים, העיכובים הביורוקרטיים, המחסומים הפיזיים והאיום על אלימות הינם "רק טעימה קטנה" מהגבלת חופש התנועה ממנו סובלים למעלה ממיליון וחצי פלסטינים המתגוררים ברצועת עזה. בראיון שהעניקו היום (שבת) לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", אמרו חלק ממארגני המשט כי "ההפלגה לעזה היא טקטיקה. יכול להיות שזה מיצה את עצמו". כשנשאלו לגבי צאתו של המשט, אמר אחד הפעילים, "כרגע לא בטוח אם נפליג בגלל כל העיכובים".

תעוזת התקווה מנסה לעזוב את יוון לכיוון עזה. AP
הספינה "תעוזת התקווה" שניסתה לעזוב את יוון בדרכה לעזה/AP

נוכח העיכובים ביציאתו של המשט, מסתמן כי מתגבשת תכנית למחאה בדרך אחרת - הפעם לאו דווקא דרך הים. למשרד החוץ נודע כי בימים האחרונים נערכים פעילים פרו-פלסטיניים לקראת אירוע מחאה בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שינחתו בארץ בטיסות מחו"ל. מהמשרד נמסר בתגובה כי "כל מי שמנסה להפר את הסדר הציבורי בארץ, גם אם הוא מגיע מחו"ל – יטופל בהתאם לחוק".

בתוך כך, הגיבו הבוקר גורמים במשרד החוץ בישראל בביטול לטענות פעילי המשט לעזה, לפיהן ישראל פועלת באמצעים אגרסיביים כדי לפגוע במיזם הבינלאומי, ואף חיבלה בספינות. "ישראל היא לא ג'יימס בונד", אמרו במשרד החוץ בתגובה להאשמות לפיהן ישראל היא זו שעומדת מאחורי התקלות הטכניות שמנעו עד כה את יציאתן של שתי הספינות. "אין לנו קשר לזה". לבד מאותו גורם, הוסיף גם דובר משרד החוץ, יגאל פלמור, כי "להטיח את ההאשמות בישראל, בלי ראיות, חקירה או ניסיון לבדיקה של גורמי אכיפת החוק - זה מעשה נלעג ולא ראוי. אם המארגנים סבורים שהייתה חבלה מכוונת, למה לא הגישו תלונה למשטרה? מה יש להם להסתיר?"

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
תעוזת התקווה נעצרת על ידי משמר הגבול היווני. רויטרס
משמר הגבול היווני מחזיר את "תעוזת התקווה" לחופי יוון/רויטרס

ארגון "הקמפיין האירופי להסרת המצור על עזה", אחד הארגונים המשתתפים במשט לרצועת עזה, הביע הבוקר (שבת) את צערו על "הכניעה היוונית לאיומים ולסחיטה הציונית", לאחר שחיל הים היווני עצר את הספינה האמריקאית שיצאה לכיוון עזה. ד"ר ערפאת מאדי, העומד בראש הארגון, אמר כי הוא ויתר הארגונים שעומדים מאחורי המשט לעזה "נחושים לשבור את המצור המוטל על הרצועה".

גם בחמאס הגיבו בזעם לפעולה היוונית ואמרו כי "עצירת משט החירות היא מעשה לא אנושי, המהווה הפרה של כל ההבנות והחוקים הבינלאומיים". אחד מבכירי הארגון, איסמעיל רדואן, הוסיף וקרא לקהילה הבינלאומית ולארגוני זכויות אדם ללחוץ על ממשלת יוון לאפשר לספינות להפליג לעזה.

עוד בנושא המשט לעזה:
בכיר חמאס ישתתף במשט: ”המוח שמאחורי ההפלגה”
תקלה בספינה נוספת במשט: ”כנראה חבלה ישראלית”
”ישראל תנסה לחבל במשט? נביא עוד ספינות”

עדכון ראשון: 18:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully