וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט לעזה: "היוונים נכנעו לסחיטה הציונית"

ניר יהב

2.7.2011 / 10:10

המשתתפים במשט לעזה הביעו מורת רוח לאחר שהספינה האמריקאית שניסתה לצאת מנמל פיראוס בדרכה לרצועה נעצרה בידי משמר החופים היווני. עם זאת, הבהירו הפעילים: "נחושים לשבור את המצור"

ארגון "הקמפיין האירופי להסרת המצור על עזה", אחד הארגונים המשתתפים במשט לרצועת עזה, הביע הבוקר (שבת) את צערו על "הכניעה היוונית לאיומים ולסחיטה הציונית", לאחר שחיל הים היווני עצר את הספינה האמריקאית שיצאה לכיוון עזה. ד"ר ערפאת מאדי, העומד בראש הארגון, אמר כי הוא וייתר הארגונים שעומדים מאחורי המשט לעזה "נחושים לשבור את המצור המוטל על הרצועה".

הוא ציין שהוא ואנשיו ימשיכו "לנסות בכל האמצעים העומדים לרשותנו לשבור את המצור על עזה, המהווה הפרה של כל החוקים הבינלאומיים וההומניטריים. יותר מכך – המצור נחשב לפשע מלחמה". לדבריו, משט החירות השני נחל הצלחה בכך שהצליח להעלות למודעות הבינלאומית את השלכתו של המצור, וכן את המצב הקשה של תושבי עזה.

המשט לעזה - כותרות אחרונות:
הספינה האמריקאית - נעצרה דווקא ע"י היוונים
לחיי המשאיות שבדרך: המשט הקרקעי מאפריקה
בכירים טורקים: ללא המשט - לא נתפייס עם ישראל
הפעילים טוענים: "איתרנו חבלה באחת הספינות"

גם בחמאס הגיבו בזעם לפעולה היוונית. "עצירת משט החירות היא מעשה לא אנושי, המהווה הפרה של כל ההבנות והחוקים הבינלאומיים" – כך הגיבו בארגון על עצירת הספינה האמריקאית. אחד מבכירי הארגון, איסמעיל רדואן, הוסיף וקרא לקהילה הבינלאומית ולארגוני זכויות אדם ללחוץ על ממשלת יוון לאפשר לספינות להפליג לעזה.

תעוזת התקווה מנסה לעזוב את יוון לכיוון עזה. AP
"כניעה יוונית לסחיטה ציונית". הספינה האמריקאית/AP

"האיסור שהטילה יוון על ספינות המשט להפליג לכיוון רצועת עזה הוא כניעה למדיניות הציונית ונטילת חלק במזימת המצור על עזה", אמר רדואן. "אנו מגנים את התנהלותה של יוון ורואים בה נטילת חלק במעשה פיראטי ופשע ציוני המפר את החוק הבינלאומי ושנועד להגן על האויב הציוני בהטלת מצור על עזה".

אמש עצר משמר החופים היווני את הספינה "Audacity of Hope", לאחר שזו יצאה מנמל פיראוס לעזה – למרות איסור מבעוד מועד מצד הרשויות היווניות. בתוך כך הודיע משרד ההגנה האזרחית היווני כי לא יאפשר לספינות המשט לעזה לצאת מנמליה. בהודעה מטעם המשרד נכתב כי משמר החופים קיבל הוראה לנקוט ב"כל האמצעים הראויים" על מנת לאכוף את האיסור. כמו כן, נמסר כי "ייעשה שימוש באמצעי מעקב אלקטרוניים במזרח הים התיכון על מנת לעקוב אחר הספינות ולוודא את שיתוף הפעולה שלהן".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully