וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינה שיצאה מיוון לכיוון עזה הושבה לנמל

2.7.2011 / 0:01

שתי ספינות של משמר החופים היווני ליוו את ה-"Audacity of Hope" חזרה לנמל. ממשלת יוון הודיעה כי תעצור את הספינות בכל האמצעים הראויים ותוודא את שיתוף הפעולה שלהן

הספינה האמריקאית "Audacity of Hope" המתעתדת להשתתף במשט לעזה הוחזרה אמש (שישי) לנמל פיראוס לאחר שיצאה מהנמל לכיוון חופי עזה, על אף שיציאתה נאסרה מבעוד מועד על ידי הרשויות היווניות. הספינה נעצרה על ידי משמר החופים היווני ואחרי משא ומתן ממושך לוותה על ידי שתי ספינות בחזרה לנמל.

בתוך כך הודיע משרד ההגנה האזרחית היווני כי יוון לא תאפשר לספינות המשט לעזה לצאת מנמליה. בהודעה מטעם המשרד נכתב, כי משמר החופים קיבל הוראה לנקוט ב"כל האמצעים הראויים" על מנת לאכוף את האיסור. כמו כן, נמסר כי "ייעשה שימוש באמצעי מעקב אלקטרוניים במזרח הים התיכון על מנת לעקוב אחר הספינות ולוודא את שיתוף הפעולה שלהן".

לטענת מארגני המשט, על אף ניסיון הספינה האמריקאית לצאת מהנמל, הוא נדחה שוב וייצא לדרכו רק ביום שלישי בשבוע הבא. "ישראל עושה מאמצים רבים מאוד כדי לוודא שלא נצא מהנמל", אמרה היום דוברת מארגני המשט, גרטה ברלין, בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס. "אנחנו רוצים להוציא את הספינות ב-5 ביולי ולהגיע לנקודת המפגש ב-7 ביולי לכל המאוחר. נצא לדרך עם מה שיהיה לנו", הוסיפה ברלין.

עוד על המשט לעזה:
פעילים טוענים: "חיבלו בזדון באחת מספינות המשט"
מארגני המשט: "לא נעצור, נסיר את המצור על עזה"
הקבינט אישר את תכנית חיל הים להשתלטות על המשט

פעילי המשט באתונה. Petros Giannakouris, AP
פעילי המשט באתונה/AP, Petros Giannakouris

המשט, שיכלול ספינות מארצות הברית, קנדה וצרפת, היה מתוכנן לצאת לדרכו בשבוע שעבר, אך נתקל בבעיות שונות שהתגלו בספינות, שלדברי הפעילים נגרמו באשמת ישראל. בין היתר, באחת מהספינות המשתתפות במשט אותרה חבלה, שלא ברור כיצד נגרמה. לטענת פעילים, המדחף של ספינת ה"ג'וליאנו", שחולקים פעילים שבדים, נורבגים ויוונים, הוצא ממקומו כשהספינה עגנה בנמל פיראוס ביוון.

"היוונים משתפים פעולה עם ישראל ככל שהם יכולים", אמרה ברלין בהתייחסה לאיסור שהטילו היוונים על יציאת הספינה האמריקאית והוסיפה כי כעת מתוכננות להשתתף במשט תשע ספינות, במקום 15 שהיו מתוכננות להשתתף בו בתחילה.

השבוע אמרה ברלין לוואלה! חדשות כי "ככל שישראל תמשיך לפגוע בספינות ולעכב את יציאתנו לכיוון רצועת עזה, כך ימשיכו להירשם עוד ועוד ספינות ומשתתפים. בסופו של דבר נצא לדרך, זה ברור. למרות כל הניסיונות לעכב ולפגוע במשט". ברלין הוסיפה ואמרה כי כרגע צפויים להשתתף במשט בין 300 ל-400 איש אולם בשל העיכוב, "מצטרפים כל הזמן אנשים חדשים ובסופו של דבר נגיע ל-500 איש".

עדכון ראשון: 15:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully