וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תנסה לחבל במשט? נביא עוד ספינות"

ניר יהב

29.6.2011 / 17:30

אחת ממארגנות המשט לעזה סיפרה לוואלה! חדשות, כי 500 איש צפויים להשתתף בניסיון לשבור את המצור על הרצועה. במקביל, דווח שתורמים ערבים רכשו ספינה נוספת שתשתתף במשט ותישא 200 איש

"ככל שישראל תמשיך לפגוע בספינות ולעכב את יציאתנו לכיוון רצועת עזה, כך ימשיכו להירשם עוד ועוד ספינות ומשתתפים" – כך אמרה היום (רביעי) לוואלה! חדשות גרטה ברלין, אחת ממארגנות המשט לעזה, בשיחת טלפון מאתונה. לדבריה, ישראל "עושה הכל" כדי לעכב את יציאת המשט, אם זה "בגרימת חבלה למנועה של אחת הספינות", אם זה בדרכים ביורוקרטיות אחרות, "ואם זה באיומים לגרש עיתונאים זרים מישראל".

עוד בנושא המשט שעושה דרכו לעזה:

פעילים טוענים: "חיבלו בזדון באחת מספינות המשט"
מארגני המשט: "לא נעצור, נסיר את המצור על עזה"
הקבינט אישר את תכנית חיל הים להשתלטות על המשט

פעילי המשט באתונה. Petros Giannakouris, AP
פעילים שצפויים לקחת חלק במשט מפגינים באתונה להסרת המצור על עזה/AP, Petros Giannakouris

לדברי ברלין, כ-10 ספינות מתכוונות להשתתף במשט ולצאת לכיוון רצועת עזה. "לא כל הספינות נמצאות ביוון, חלקן נמצאות כאן, חלקן שטות מסביב, שתיים מהן כבר ממתינות לנו בנקודת המפגש. ביוון יש כחמש-שש ספינות שצפויות לצאת. בסופו של דבר נצא לדרך, זה ברור. למרות כל הניסיונות לעכב ולפגוע במשט". ברלין הוסיפה ואמרה כי כרגע צפויים להשתתף במשט בין 300 ל-400 איש אולם בשל העיכוב, "מצטרפים כל הזמן אנשים חדשים ובסופו של דבר נגיע ל-500 איש".

בהתייחסה להאשמות הישראליות, לפיהן על הספינות נמצאים חומרים כימיים מסוכנים וגורמים שמעוניינים לפגוע בחיילי צה"ל, אמרה ברלין כי האנשים היחידים שיחזיקו בכלי נשק ובתחמושת על הספינות יהיו חיילי צה"ל. "לא ייאמן ואבסורד לחשוב שישראל, המדינה בעלת הצבא החזק בעולם, מפחדת מפעילים לא אלימים. לישראל אין שום זכות להשתלט על הספינות בלב המים הבינלאומיים".

ברלין אמרה כי נוכח אירועי ה"מרמרה" בשנה שעברה, במהלכם נהרגו תשעה פעילים טורקים מאש חיילי צה"ל, "משתתפי המשט מודאגים". היא העידה על עצמה שהיא אינה מודאגת משום שזו אינה הפעם הראשונה שבה היא מנסה "לשבור את המצור על עזה". ברלין הוסיפה עוד כי רוב המשתתפים מגיעים מארה"ב ואירופה.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הצרפתית AFP מדווחת כי תורמים ערבים גייסו 805 אלף דולרים ורכשו ספינה חדשה למשט, המסוגלת לשאת 200 נוסעים. וואהל סקה, שעמד בעבר בראש איגוד המהנדסים בירדן, אמר כי 35 פעילים ירדנים צפויים לקחת במשט וכי הם יביאו עמם ציוד רפואי וחומרי בנייה. על פי ההערכות, הספינה אמורה לצאת לכיוון עזה מחר, אך תאריך היציאה עשוי להידחות, בשל השביתות ביוון.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully