וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה בספינה נוספת במשט: "כנראה חבלה ישראלית"

עיכוב נוסף: מתאם המשט טוען כי הספינה האירית "Saoirse" סובלת מתקלה במדחף, שאת חומרתה טרם ניתן לקבוע. המשט צפוי להידחות עד לסוף השבוע, בשל תיקון ה"ג'וליאנו", והיעדר אישורים

מי עומד מאחורי תקלה בספינה נוספת שהייתה אמורה להשתתף במשט לעזה? פעילים פרו-פלסטיניים דיווחו הלילה (חמישי) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הספינה האירית "Saoirse" ("חירות" בגאלית), שהייתה מיועדת להפליג לחופי עזה, סובלת מתקלה טכנית משמעותית בעודה עוגנת ביוון, שבגינה היא אינה יכולה לצאת למסע, לפי שעה. "לספינה האירית תקלה במדחף. אנחנו לא יודעים כמה חמורה התקלה עדיין, אבל אנחנו מאמינים שייתכן ומדובר בחבלה מכוונת", סיפר מתאם המשט, קלוד לאוסטיק. באתר האינטרנט הרשמי של הספינה אף נכתב כי החבלה "ככל הנראה נעשתה על ידי סוכנים ישראלים". עוד נכתב שם כי הנזק הינו משמעותי, וכי אילו הייתה הספינה בלב ים בעת שנגרמה לה החבלה – היא הייתה יכולה לסכן חיי אדם. כמו כן, המשתתפים המיועדים במשט הספינה הבטיחו כי במהלך היום יערכו מסיבת עיתונאים, בה יפרטו אודות הנזק שנגרם לספינה ואף יציגו תמונות ממנה.

עוד על המשט לעזה:
חיילי מילואים הגישו קובלנה נגד מארגני המשט
”ישראל תנסה לחבל במשט? נביא עוד ספינות”
פעילים טוענים: ”חיבלו בזדון באחת מספינות המשט”
מארגני המשט: ”לא נתקוף את חיילי צה”ל”

מדובר בספינה השנייה מתוך עשר המבקשות לעזוב את נמלי פיראוס בימים אלה, והשנייה המיוחסות לה תקלות טכניות שנעשו במתכוון – לאחר הפרסום על התקלה בספינה השוודית "ג'וליאנו". לאוסטיק הוסיף כי לא ניתן יהיה לתקן את ה"ג'וליאנו", שעל סיפונה תכננו להפליג פעילים משוודיה, נורווגיה ויוון, עד לשבת, לכל המוקדם. "אפילו אם יוכלו לתקן אותה, זו אחרונת הבעיות שלנו", הודה לאוסטיק, וסיפר כי ספינותיו לא זכו לאישורים להפלגה עד כה "רק הספינות מספרד וצרפת קיבלו אישורים לצאת לדרך", הוסיף.

בינתיים, מבקש לאוסטיק לאחד את שורות פעיליו. "אנחנו צריכים להישאר מאוחדים. אפילו אם לא נוכל לצאת לדרך בסוף, לא מדובר כאן בכניעה. עצם הגעתנו לשלב הזה היא ניצחון פוליטי".

"לתבוע אמריקאים שישתתפו במשט"

מושל טקסס, ריק פרי, התייחס הלילה להשתתפותם של פעילי שמאל אמריקנים במשט. במכתב ששלח לתובע הכללי בארצו, אריק הולדן, קרא פרי להעמיד לדין את כל מי "שיתמוך במשט המיועד לפגוע בסגר הימי שמפעילה ישראל על רצועת עזה". פרי, ששמו הועלה כמועמד אפשרי בפריימריס לראשות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות, כתב כי לפי מספר דיווחים בתקשורת, "אזרחים אמריקניים נמנים עם אותה קואליציה של ארגונים אנטי-ישראלים אלימים הלוקחים חלק במאמץ לפגוע בסגר הימי".

אמש התייחס למשט שר הביטחון, אהוד ברק. בראיון לערוץ 2 ענה ברק לשאלה האם אכן קיים מודיעין לגבי הימצאות חומרים כימיים על אחת מספינות המשט, שמטרתם לפגוע בחיילי צה"ל, ואמר כי "אני מניח שיש מידע ממשי שאחד החומרים שבאחת הספינות הוא של 'זבל כימי', שאנחנו לא מרשים להכניס לעזה. בין זה לבין התארגנות קונקרטית לפגוע בחיילי צה"ל יש הבדל, אבל צריך להתכונן". ברק הוסיף כי "אני בטוח שצה"ל מוכן הרבה יותר טוב מבעבר, זה לא מסע של צופים וצריך להיות מוכנים לכל ההתפתחויות. הנחת העבודה שנמסרה לכוחות היא שהם עלולים לפגוש התנגדות אלימה, והם מתכוננים ברצינות לכל האפשרויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully