וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילי מילואים הגישו קובלנה נגד מארגני המשט

גלעד גרוסמן

29.6.2011 / 16:53

הקובלנה הוגשה נגד 14 פעילים, חלקם בעלי אזרחות ישראלית, שנאשמים כי גייסו פעילים אנטי-ישראלים כדי לתקוף את החיילים במשט הנוכחי ובמשט הקודם. "המדינה מתירה את דמם של החיילים"

שני חיילי מילואים הגישו היום (רביעי) קובלנה פלילית נגד 14 בני אדם, חלקם בעלי אזרחות ישראלית, שלטענתם נמנים בין המארגנים והמשתתפים של המשט שאמור לצאת לעזה בימים הקרובים, וכן של המשט הקודם. לטענת הקובלים, מטרת הקובלנה היא למנוע פגיעה בחיילי צה"ל בלב ים.

עוד על המשט לעזה:
מארגני המשט: ”לא נתקוף את חיילי צה”ל”
גורמים מדיניים: משתתפי המשט ינסו להרוג חיילים
רה”מ: כתבים זרים שישתתפו במשט לעזה לא יגורשו


על פי הקובלנה, מארגני המשט הקודם והמשתתפים בו, ביניהם הנאשמים, גייסו פעילים אנטי-ישראלים בעלי רקע אלים או בעלי רקע של עימותים עם כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, שמטרתם המוצהרת הייתה לסייע לחמאס והם לא היססו לתקוף את החיילים שבאו לעצרם. לטענת הקובלים, מטרת המשט הנוכחי היא לפגוע בחיילי צה"ל ורשויות התביעה בישראל עומדות מן הצד ומתירות בשתיקתן את המעשים הפליליים של המארגנים.

עוד אמרו הקובלים, כי "מחדל זה שקול להתרת דמם של חיילי צה"ל ושל שאר הגורמים הישראלים הבאים במגע עם הנאשמים". לטענתם, החיילים שהותקפו במשט הקודם מנועים מלהגיש קובלנה בשל איומים של הפעילים להגיש נגדם תביעות ברחבי העולם. זאת כיוון שהגשת קובלנה כזאת תחשוף את שמותיהם ופרטיהם ותחשוף אותם להליכים משפטיים במדינות אחרות. לכן, הקובלים הם שמגישים את הקובלנה נגד 14 הפעילים בגין תקיפה, שידול לתקיפה וסיוע לתקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully