וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים מדיניים: משתתפי המשט ינסו להרוג חיילים

פנחס וולף

28.6.2011 / 0:02

בירושלים חוששים שמארגני המשט העלו לספינות גם חומרים כימיים והם מתכוונים להשתמש בהם נגד חיילי צה"ל. "גורמים רדיקליים בקרב משתתפי המשט מצהירים כי בכוונתם לשפוך דם חיילי צה"ל"

ספינות המשט לעזה אמנם מתעכבות בנמל אתונה שביוון, אבל גורמים מדיניים בירושלים הביעו אמש (שני) חשש שמשתתפי המשט ינסו לפגוע בחיילי צה"ל שינסו להשתלט עליהם. על פי מידע מודיעיני שהגיע לגורמים המדיניים, קיים חשש שמארגני המשט מעלים על גבי הספינות גם חומרים כימיים במטרה לעשות בהם שימוש נגד חיילי צה"ל.

"גורמים רדיקליים בקרב משתתפי המשט מתדרכים ומצהירים כי בכוונתם לשפוך דם חיילי צה"ל", אמרו אתמול הגורמים. "למרות ההצהרות המקדימות נראה כי פעילי IHH ופעילים ערבים ואיסלמים יחברו לספינות שייצאו לכיוון רצועת עזה".

הגורמים המדיניים מנו מספר פעילים, שלטענתם ייתכן וייקחו חלק במשט, להם קשרים עם חמאס ואגודות העוסקות במימון טרור. הפעילים שמנו הגורמים הם אמין אבו-ראשד, מראשי ההתארגנות ההולנדית שהיה ראש קרן הצדקה של חמאס בהולנד שנסגרה עקב חקירת הרשויות בשל מעורבותה במימון טרור. הפעיל השני הוא מוחמד אחמד חנון שלדברי הגורמים מוכר כפעיל חמאס וכי הקרן שבראשותו מעורבת בהעברת כספים לגורמי טרור.

בתוך כך, מארגני המשט ערכו אתמול בצהריים מסיבת עיתונאים באתונה במהלכה הבהירו כי בכוונתם להפליג לעזה חרף החלטת הקבינט הישראלי למנוע את הגעתם לרצועה. "אנחנו לא נעצור, אם ינסו לעצור אותנו, אנחנו יודעים והם יודעים שנבוא שוב ושוב".

דרור פיילר, ישראלי שנמנה עם מארגני המשט הוסיף במסיבת העיתונאים: "המטרה של משימתנו היא לפתוח את הרצועה לתנועת בני אדם וסחורות ולחבר שוב בין עזה לעולם". בתשובה לשאלה בדבר מועד יציאתו של המשט, סירב פיילר לחשוף פרטים והצהיר: "קוסמים אמיתיים לא חושפים את הטריקים שלהם. כשנהיה בים, בדרך לעזה - הם כבר יגלו". הוא הוסיף, כי במשט צפויות ליטול חלק כעשר ספינות.

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר מוקדם יותר את התכנית המבצעית של חיל הים להשתלטות על הספינות הצפויות להגיע לחופי ישראל במסגרת המשט הבינלאומי לרצועת עזה. ישיבת הקבינט נערכה כהמשך לישיבה שנערכה שלשום, בה הוחלט לאפשר למשט לעגון גם בנמל אל-עריש במצרים. במקביל החליטו השרים שישראל תנסה למנוע את יציאת המשט גם באמצעות פעילות דיפלומטית.

עוד על המשט לעזה:
הקבינט אישר את תכנית חיל הים להשתלטות על המשט
הקבינט התכנס לדיון במשט: "נמנע יציאתו בכל דרך"
יהודים אמריקאים ישתתפו במשט: "דורשים צדק לעזה"


לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully