וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים אמריקאים ישתתפו במשט: "דורשים צדק לעזה"

על סיפונה של הסירה "תעוזת התקווה", שתפליג מאתונה, יהיו כ-36 פעילים פרו-פלסטינים, 28% מהם יהודים. לדברי המארגנים, "המצור על עזה אינו מתקבל על הדעת, מוסרית ומשפטית"

קבוצה פעילים מארצות הברית, ביניהם יהודים, הודיעה אמש (שני) כי תיקח חלק במשט המתוכנן לרצועת עזה בסוף החודש. לדברי אחת ממארגנות הקבוצה, לסלי קוגן, על גבי הסירה, שנקראה על שם אחד מספריו של הנשיא, ברק אובמה, "תעוזת התקווה", יהיו 36 פעילים וכן ארבעה אנשי צוות ותשעה עיתונאים.

לדברי קוגן, הסירה תפליג מנמל אתונה בירת יוון ותצטרף לכ-10 ספינות ועליהן כ-500 פעילים פרו-פלסטינים מ-22 מדינות, שכבר הודיעו על השתתפותן במשט. היא הוסיפה כי הסירה האמריקאית "תישא כ-3,000 'מסרים' מאזרחי ארצות הברית לאזרחי עזה כמחווה של חברות ושלום".

"אנחנו דורשים צדק לעזה", אמרה קוגן בשיחה עם כתבים, והדגישה כי כ-28% מהחברים בקבוצה הינם יהודים אמריקאים. "זה חשוב שישנם יהודים בסירה הזו. השדולה היהודית בארה"ב הזו חזקה מאוד", אמר ריצ'ארד לוי, משפטן יהודי מניו יורק, שייקח חלק במשט. "אנו לא יכולים להביע תמיכה במצור של ישראל על רצועת עזה, שהוא מבחינה משפטית ומוסרית אינו מתקבל על הדעת. אין לתת לעוד אנשים להיטבח בשמם של היהודים", הוסיף.

עוד בנושא המשט המתוכנן לעזה:
בכירים בטורקיה: ”ללא משט, נוכל לשפר היחסים”
מארגני המשט: שוקלים לדחותו בגלל המצב בסוריה
דיווח: ”ארה”ב שוקלת להציע לטורקיה עסקה למניעת המשט”

ביום ראשון התייחס מפקד חיל הים, האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום, להתארגנותם של גורמים שונים להוציא אל הפועל משט נוסף, שינסה לפרוץ את המצור על עזה. על אף שנציגי ארגון ה-IHH בטורקיה הודיעו כי ספינת המרמרה לא תשתתף במשט לעזה, אמר האלוף מרום בטקס סיום מחזור 99' של קורס צוללן שהתקיים בבסיס החיל בחיפה כי "בימים האחרונים מתארגן משט שנאה נוסף לרצועת עזה שמטרתו להגיע לחיכוך עם לוחמי צה"ל, ליצור פרובוקציה תקשורתית ולייצר דה-לגיטימציה למדינת ישראל. גורמים רבים בקהילה הבינלאומית קראו לאחרונה למארגני המשט המתכונן לבטלו והבהירו כי בעזה אין בעיה הומניטארית וניתן להכניס לעזה סחורות בדרך היבשה בתאום מראש. הערב אני מבקש לנצל במה זו כדי לקרוא לכל הגורמים המשפיעים על המשט להטיל את כל כובד משקלם על מנת למנוע את יציאתו של משט הפרובוקציה המיותר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully